يکشنبه ۴ آذر
آرامش شعری از احمد پناهنده
از دفتر نغمه ی دل نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ ۱۸:۱۶ شماره ثبت ۱۲۷۲۲۱
بازدید : ۱۲۹ | نظرات : ۴
|
آخرین اشعار ناب احمد پناهنده
|
آرامش
چه دلپذیر و دلچسب است
که صبح از خواب برخیزی
چشمهایت را آبی بزنی
قهوه ای دم کنی
بعد با یک فنجان قهوه
و تکه ای کیک یا بیسکویت
جلوی پنجره ای بنشینی
که برف
تمامی زمین و درختان را سپید کرده است
و تو با لذت
بر لبه فنجان قهوه نوک بزنی
قطره ای در دهانت مزه کنی
و با پرندگان بازیگوش نوش کنی
آه
آرامش یعنی چه؟
یعنی همین
که تو بی هیچ فکر و دغده ای
دمی را
لحظه ای را
دقیقه ای را
یا صبحی را
در آسایش، قهوه بنوشی
کجا؟
جلوی پنجره ای که
بیرونش، سپید پوش از برف است
کی؟
زمانی که تو یک فنجان قهوه در دست داری
و به پرندگان بازیگویش نگاه می کنی
که دنبال طعمه ی صبحانه شان هستند
و تو هم با گاز زدن ِ کیکی یا نان شیرین
قهوه را
جرعه جرعه در دهانت می ریزی و مزه مزه می کنی
حالا فهمیدید آرامش یعنی چه؟
احمد پناهنده( الف لبخند. لنگرودی)
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
میلاد یاور مظلومان و یتیمان،مظهر علم و عزت و عدالت و سخاوت و شجاعت، کَننده درب قلعه خیبر، آغازگر اشاعه عدالت و مردانگی و معرف والاترین الگوی شهامت و دیانت حضرت علی بن ابیطالب (ع) بر عاشقانش مبارک باد