پنجشنبه ۸ آذر
جغرافیای ویران شعری از منوچهربابایی
از دفتر دفتر تنهایی نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۲ ۰۱:۳۰ شماره ثبت ۱۲۴۶۰۰
بازدید : ۲۹۵ | نظرات : ۴۳
|
آخرین اشعار ناب منوچهربابایی
|
.
متولد خاور میانه ام
جایی که
با همه چیز در جنگیم
حتی صلح
پی نوشت ها :
در این جغرافیای ویران
اضافه می آید زندگی
حال یا آینده
چه فرقی میکند
از تمام فرداها می ترسم
این روزها
مرگ ...
چقدر سرش شلوغ است
بامردان خنده رویی که
هر روز
چشمان مرگ را سرمه می کشند
این روز ها
زندگی را بخش خواهم کرد
با ترس و اضطراب
و آزادی را با نهایت اندوه ...
کاش مادرم
در زندگی بعدی مرا
در جایی آرام
به دنیا بیاورد...
به امید صلح و آرامش برای تمام انسانها
|
نقدها و نظرات
|
سلام خواهر خوش قلب و ادیب ام قدمتان سر چشمانم
کشوری که اسلحه را به گل ترجیح می دهد، زیبایی گل ها را فقط در قبرستانش زندگی می کند! | |
|
سلام استاد و پدر بزرگوارم قدمتان سر چشمانم
جنگ حتی برای آنانکه که زنده می مانند زندگی را تمام می کند ……
سولمازرضایی | |
|
سلام استاد عزیزم مقدمتان گلباران
صبح ها من و دنیا بیدار می شویم
مجری خبر می گوید: سلام
و جنگ ها آغاز می شوند … | |
|
سلام و عرض و ادب خواهر مهربان و استاد م قدمتان سر چشمانم
آیا تا به حال به این موضوع فکر کردید
به خصوص پس از پیدایش ادوات جنگی پیشرفته
تعداد کمی از رهبران در گیر جنگ در آن جنگ از بین می روند
و بیشتر کشته شدگان را افراد معمولی یا غیر نظامی ها تشکیل میدن یا نه؟ 🙏🌹 | |
|
درود ها استاد و پدر نازنینم قدمتان سرچشمانم
هیچ جنگی هرگز در تاریخ پیروز نشده است، زیرا در هر جنگی مردم کشته شده اند! جایی که مرگ وجود دارد، پیروزی نیست!🙏🌹 | |
|
سلام و عرض ادب خواهر شاعر و استادم قدمتان سر چشمانم
جنگ خبر نیست
جنگ واقعیتی تلخ و وحشتناک است. بامید صلح و آرامش🙏🙏🌹 | |
|
سلام خواهر گل و استادم قدمتان سر چشمانم همه جنگها نشانه شکست انسان به عنوان حیوان متفکر است.🌹🙏 | |
|
عرض ادب و احترام گلبانو و استاد والا قدرم قدمتان سرچشمانم 🌹🙏🌹 | |
|
سلام و عرض ادب استاد نازنین و دوست داشتنی ام قدمتان سر چشمانم
اگر جنگ نهایت عدالت هم باشد همیشه زمین را لبریز غم می کند.🌹🙏🌹 | |
|
سلام خواهر گلم قدمتان سرچشمانم انشاله همیشه حالتون خوب باشه و سر کیف باشین 🙏🌹🙏
| |
|
سلام استاد و پدر مهربانم قدمتان سر چشمانم 🙏🌹🙏🌹 | |
|
سلام و عرض ادب خواهر خوب و استادم قدمتان سر چشمانم
جنگ خبر نیست
جنگ واقعیتی تلخ و وحشتناک است. بامید صلح و آرامش🌹🙏🌹 | |
|
درود دوباره خواهر جان منم شعرای زیباتون رو دوست دارم و دنبال میکنم .و الحق هم همیشه راضی و دلخوش از صفحه تان میرم.
خدا دختر گلتون رو براتون حفظ کنه و آرامش رو بهش هدیه بدین
اگر جنگ نهایت عدالت هم باشد همیشه زمین را لبریز غم می کند. 🌹🙏🌹🙏 | |
|
این ترس آرامش ذهنی رو از ما گرفته و به نزدیکان مان هم منتقل میکنیم. امیدوارم جای این ترس رو یه آرامش و صلحی دایمی بگیره و از زندگیمون لذت ببریم 🙏🌹🙏🌹
هیچ جنگی هرگز در تاریخ پیروز نشده است، زیرا در هر جنگی مردم کشته شده اند! جایی که مرگ وجود دارد، پیروزی نیست! | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام برادر خوبم..
عالی و دغدغه مند بود..
به امید آرامش در تمام جهان
برقرار باشی