شنبه ۳ آذر
|
آخرین اشعار ناب محمود اصلاحی
|
🌹🌹 در ستایش خداوند عَزّ و جلّ و مدح پیامبر اکرم و خاندان اجلّ 🌹🌹
به نام خداوند بس مهربان
خداوند آگاه و روزی رسان
خداوند پاکِ جهان آفرین
که بر خلقتش بی شمار آفرین!
خداوند حکمت ، خداوند علم
خداوند صبر و خداوند حلم
صفات جمالش به حدّ کمال
نیابی چو او در صفات جلال
یگانه بُود در خدائیّ خود
کس او را شریک خدایی نشد
از و گوهر عقل پیدا شده
و ز آن عقل ، دانش هویدا شده
ندارد شبیه و ندارد نظیر
نه دارد ظهیر و نه دارد وزیر
خدایی که ذاتش نیابد زوال
عدم در وجودش خیالی محال
اگرهستی اش را بدانی که چیست
از آن فهم یابی عدم هیچ نیست
که او خود بعَینه خودِ هستیَ است
عدم ذات او را نیارد بدست
عدم را به جز نیستی هیچ نیست
چگونه تواند کند هست ، نیست؟
سپاس و ستایش سزاوار اوست
خداوندگاری فقط کار اوست
صدای خوش بلبلان در چمن
و بوی خوش سوسن و یاسمن
صفای گلستان ، نسیم بهار
رخی هم که با آن دلت برده یار
همه هر چه بینی ز کردار اوست
وجود و بقایش به گفتار اوست
یکی را ز حکمت دهد برتری
از آن یک بگیرد به حق ، سروری
خطاپوش بنده به روز جزا
امید آنکه از ما نگیرد خطا
چنین خالقی را اطاعت سزد
نماز و دعا و عبادت سزد
مکن جز خدا را اطاعت دمی
نباشد جز این شأن هیچ آدمی
خدایا چنان کن که امرت بریم
سرِ خود به جز تو به کس نسپریم
♡♡♡
به لطفش بشر را هدایت نمود
هزاران پیامبر فرستاده بود
پس از آن فرستاده ختم رُسُل
محمّد رسول خدا عقل کلّ
شفیعٌ مُطاعٌ نبیٌّ کریم
حبیبِ خدای عزیز عظیم
طبیبِ نفوسِ تمام بشر
گرامی ترین ، نزد اهل نظر
کتاب شریفش که قرآن اوست
به بالاترین وجه ، برهان اوست
پس از او دوازده خلیفه نهاد
همه اهلبیت رسولِ سَداد
علی اوّلین جانشین رسول
که جان نبی بود و جفت بَتول
همان مهربانو که خود اطهر است
زنان جهان را بگو سرور است
و موعود مُنجی که بر او سلام
بُوَد آخرین جانشین و امام
فروغ دل و دیده ی عاشقان
امید ستمدیدگان جهان
همان کس که همنام پیغمبرست
جهان را سراسر هدایتگرست
زمین را نماید پر از عدل و داد
پس از آن که پر شد ز جور و فساد
ستم را چو از بیخ و بُن بر کَند
زمین را سراسر گلستان کند
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
ولادت با سعادت نبی گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلوات الله علیه و زاد روز ششمین اختر تابناک امامت و ولایت، حضرت
امام جعفر صادق علیه السلام را به شما و تمامی مسلمانان جهان تبریک و شاد باش عرض می کنم