شنبه ۳ آذر
فصل سبز نهایی شعری از محمود اصلاحی
از دفتر سهره سینه سرخ نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ ۲۲:۵۶ شماره ثبت ۱۲۳۸۷۳
بازدید : ۷۲۸ | نظرات : ۱۹
|
آخرین اشعار ناب محمود اصلاحی
|
🌹فصل سبز نهایی🌹
سلامی چو بوی خوش آشنایی
بر آن مردم دیده را روشنایی
کجایی تو ای ماه خوش منظر من ؟
چرا در نگاهم نگُنجی نیایی ؟
دلم در فراقت چو نی می نوازد
نوای غریب نوایی نوایی
نگاهم کن ای جان فدای نگاهت
که جز جان شیرین ندارد بهایی
ببین مرغ دل را چه سان ناله دارد
ندارد به جز آه حسرت ندایی
شراری از آتش نهاده به جانم
جدایی جدایی جدایی جدایی
نباشد دگر باغِ گل را طراوت
ندارد دگر کوه و صحرا صفایی
جهان بی تو زندان تاریک هارون
بیا تا بخوانم سرود رهایی
بهاران گذشت و خزان در خزان شد
کجایی تو ای فصل سبز نهایی ؟
بیت اول از حضرت حافظ وام گرفته شد رحمه الله علیه
|
نقدها و نظرات
|
سلام و درود خدا بر شما استاد محترم از دقت موشکافانه شما ممنونم . راستش خودم به این موضوع فکر نکرده بودم به نظرم حق با شما باشه فعلا توضیح خاصی به نظرم نمیاد ولی ممنون میشم اگه شما یا اساتید محترم دیگر اشکال کار رو در هر دو فرض بفرمایید یعنی بیشتر توضیح بدید تا بیشتر یاد بگیرم . خوشحال میشم اگه توفیق داشته باشم از محضرتون بیشتر استفاده کنم | |
|
عرض سلام مجدد اختیار دارید همین که چند کلمه از شما یاد گرفته باشیم بازم حق استادی به گردن ما دارید فرمودند : من علّمنی حرفا فقد صیّرنی عبدا | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
استقبالی بسیار زیبا و دلنشین از غزل حضرت حافظ
یادش را گرامی داشتید