جهان در ساعت صفر
جهان در ساعت صفر و بدنها سایه یِ شلّاق
حبابِ کاذبان با رنگ حق آغشته بر اغراق
حقیقت داخلِ گوری شده زندانی اعماق
دلم در زیر قرنی با هزاران تُن نوایِ سوز
بقایِ عمر این آتش دراز و پایدار افروز
_______________________________
جهان در ساعت صفر و اسارت مثبتِ بُردار
مصیبت همچنان در انتظار سینه ی بیدار
هوارِ زیرضربه اوج قلّه ، خارج از پندار
نجات از معنی افتاده ، مدال قهرمان زنجیر
صدایِ زخمه یِ شب گشته یک آهنگ عالم گیر
_______________________________
جهان در ساعت صفر و به راه افتاده طوفانی
به همراهِ تگرگِ تیرهایِ خشم روحانی
شده انسان ذلیلِ جور حیوان ، روز ویرانی
ببار ای اشک خونین بر مزارِ اعتلایِ نور
فرورفته به تاریکی همه در زیر بادِ زور
_______________________________
جهان در ساعت صفر و بسوی انقراض انسان
قدمها روبرو امّا به سمتِ انقباض انسان
به سربِ داغ قفلی بر دهان ، خورد اعتراض انسان
نشسته واژه یِ آدم تَهِ چاهی به تاریکی
توقّع دارد از قصّاب خود پاداش و تبریکی
_____________________________
جهان در ساعت صفر و قراری با خدا هرگز
به سویِ چشمه ی آب گوارا ردِّ پا هرگز
سرود صبح روشن با بهاری ، هم صدا هرگز
نشستم با دو زانو در بغل با کوله ای از غم
کجا دیدی صفایی ، خشک و بیجان غنچه یِ آدم
_____________________________________
زیبا بود 👏🌺🌺
قلمتان نویسا