راز نینوا
تنِ بی سر به رویِ ماسه ها غلتیده رازش چیست؟
شتابان جان به دژخیمان سپردن امتیازش چیست؟
لبِ تشنه کنار نهر آب و آتشی در جان
ننوشید از فرات و قطرۀ شبنم ، فرازش چیست؟
تمام مردم دنیا به آهنگی شده رقصان
عجب سِحری ، نوایی ، نام سازِ تکنوازش چیست؟
فرود آمد به سجده با وضویِ خون سرِ بی تن
شده عالم که مست از بوی عطرش ، هم طرازش چیست؟
به سویِ حجله رفته کودک نوزاد با سرخاب
عروس و ساغدوشش کیست ، مهریّه جهازش چیست؟
به سبقت اینچنین از هم سرود مرگ را خواندن
چه معشوقی است ، سِرّ پرچم در اهتزازش چیست؟
همه نالیده از ظلمت ولی آزادگان خونین
به روزِ نینوا گشتن چه حالیّ و نیازش چیست؟
همه سوز عزا بر لب کنار بیرقِ غدّار
به اشکیّ و به آهی در عزاداری ، ترازش چیست؟
کدامین عشق ، شوری اینچنین مستی به سر دارد؟
حسینی گشتن و نوشیدن از جامش جوازش چیست؟
آیه ۴۲ - سوره بقره
وَ لا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْباطِلِ وَ تَكْتُمُوا الْحَقَّ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ
و حق را با باطل نياميزيد؛ و حقيقت را با اينكه [از آن] آگاهيد، كتمان نكنيد.
حسینی گشتن و نوشیدن از جامش جوازش چیست؟
درودبرشما جناب حاجی پوری عزیز
بسیارزیبابود
ماجورباشید