سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 8 ارديبهشت 1403
    19 شوال 1445
      Saturday 27 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        شنبه ۸ ارديبهشت

        گفتم وگفت خواننده جناب ناظریان

        شعری از

        منوچهر منوچهری (بیدل)

        از دفتر فقط بخاطر تو نوع شعر ترانه

        ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۲ ۱۹:۴۳ شماره ثبت ۱۲۱۶۸
          بازدید : ۹۳۱   |    نظرات : ۵۷

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر منوچهر منوچهری (بیدل)


        پیوسته دلم خون شده از گردش دوار
        از حزن شب دوری آن صبح گهر بار
        هردم به امیدی دل خود شاد نمودم
        خورشید رخش ر فت پس پرده دیوار
        هر نور که در سایه قلبم بدرخشید
        از دیده گذر کرد پس پرده پندار
        با بخت بگفتم که چه شد آن قول وصالش
        سر نیش تمسخرزدو گفت صبر نگهدار
        گفتم که دگر صبوری از دست برفت
        گفتا برود تا نشو ی غرقه خونبار
        گفتم که دلم غرقه دریا چه خون شد
        گفتا نه از این بهر نجا تیست به کردار
        گفتم چکنم تا که رسم بر لب ساحل
        گفتا هزاران دل وجان گشته گرفتار
        گفتم بخدا بحرخداسوی کران را بنما یان
        گفتا که در این بحر کران نیست جز آزار
        گفتم چکنم خسته بی تاب اسیرم عزیزم
        گفتا که خود این تازه بود اول این کار
        گفتم که پس آیم مرا نیست چنین تاب
        گفتا نشود دل شده در عشق گرفتار
        گفتم  ببرم عشق شوم راحت ایمن
        گفتا زازل قلب تو شده پرده پرگار
        گفتم که چرا برمن درمانده چه رفته
        گفتا که قیام است ترا دوری آن یار
        گفتم زچه باور کنم راز سخن را
        گفتا زدل خون شده پرسوتن تبدار
        گفتم چه کنم تاب تحمل همه رفته است
        گفتا بیدل زخداپرس که آخر چه شود
        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0