جمعه ۲۵ آبان
|
دفاتر شعر علیرضا امیرخیزی
آخرین اشعار ناب علیرضا امیرخیزی
|
روز که دزدیده شد
فراری دادم آفتاب را
در پستوی خانه
کنارِ خدا*
پنهان گشت و....
شعر سرود !
نور که دزدیده شد
فراری دادم قلبم را
در فانوسِ پستوی خانه
روشنی بخش
دیدگانِ خدا شد
تا خوانده شود...
شعرهای آفتاب !
واینک....
مهتاب
نور
از شمعِ فانوسِ پستوی خانه ی من گرفته است
و چشمکهای آسمان
دفترِ شعرِ آفتاب است
که خدای
بر زمین دکلمه میکند !
اما من ....
آه هایم
بر دستانِ افلیجِ جنگل می بارند
هنوز هم
و چشمانم
خیره بر گل های سرخ ،
که درگوشِ دخترِ گلفروشِ چراغ قرمز
بشارتِ سپیده را
ترانه میخوانند .
و دخترک
رقصِ خود را...
آغاز میکند !
**********
* خدای را در پستوی خانه پنهان باید کرد
( زنده یاد احمد شاملو )
1392/2/14
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.