پنجشنبه ۱ آذر
گزاره ی تلخ شعری از سیده نسترن طالب زاده
از دفتر تلما نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۲۱:۱۹ شماره ثبت ۱۱۹۹۳۵
بازدید : ۷۶۱۶ | نظرات : ۰
|
دفاتر شعر سیده نسترن طالب زاده
آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده
|
نامی که روییده
از خون و خاکستر
در رسخ ناگهان دو لبهایم،
نامی که میپیچد
ای عطر سرگردان
در دشتهای ارژن اندامت
نامی که
در رد پای بنفش خِرد ،
از تمنای پرندگیت جاریست
تا واپسین معشوق
چون سربیِ ماه ی خسته
از قبله گاه بخواند
.
.
.
-گزاره ی تلخیست جانا-
اقلیم گرم ماست ،
این اجتماع دور
این قلب شیشه گون
غمگُرز آهنین
آغوش تو لاجرم
نزدیک و شرمناک،
دیرست و ُ سرد وُ محض
سخت است !
بسیار سخت
-فانوس میسوزد
و شب زیستن جاریست-
و جاریست
و جاریست...
در نرمیِ عدم
ای چشمه های ساروج!
ای خدای سنگ!
کرشمه ی این زندگی
چگونه پابندمان کرد؟!
|