دوشنبه ۵ آذر
دیوانه منم یا او ؟ شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ ۰۶:۱۴ شماره ثبت ۱۱۹۵۷۳
بازدید : ۱۰۱ | نظرات : ۱۰
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
دیوانه منم یا او ؟
دیوانه ای خندید
یه به اصطلاح عاقل ،
که غمگین بود ،
از خویش پرسید :
دیوانه منم یا او؟
از دلیلِ خنده پرسید
اما با حالتی ، شرمنده پرسید
جواب شنید که چون شادم ،
مرا دیوانه خوانند
تو حتماً عاقلی اینگونه غمگین
آن به اصطلاح عاقل ، به او گفت :
نه انگار جایمان برعکس گشته
گرچه حتی ،
ز بیانِ این حقیقت هم ، ترسید
طوری قانع شد که به آن ،
به ظاهر مجنون گفت :
شما معدنِ درس اید
شما از ایدههای ، مهتاب گونه ی ،
ماه هم گذشتید
شما بهرِ ایده های خوبِ آدم ،
تابان ، همچو شمس اید
شاید در قونیه ی مغزتان بهرِخویش مولانا نباشید
اما آزاد و رها ، همچو شمس اید
ای قبیله ی رسوای آدم !
چرا هرکس را ،
عاقل بود را ،
دیوانه خوانید و برعکس ؟
مگر از قدرتِ فکرکردن ،
لمس اید ؟
ازاین گفته ،
آن به اصطلاح عاقل ،
کمی با زور لبخندی زد و،
به زور خندید
به خود لرزید و ترسید
بهمن بیدقی 1402/1/23
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض احترام آقای کاظمی نیک بزرگوار سپاسگزارم سلامت و شاد باشید | |
|
با سلام و عرض احترام استاد بزرگوار سپاسگزارم سلامت و شاد باشید | |
|
با سلام و عرض احترام آقای اکرمی بزرگوار سپاسگزارم سلامت و شاد باشید | |
|
با سلام و عرض احترام آقای شفیعی بزرگوار سپاسگزارم سلامت و شاد باشید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
❤️❤️❤️❤️🪷🪷🪷🪷🪷
🌹🌹🌹🌹🌹💐💐💐
🪻🪻🪻🌼🌼🌼🌸
🌺🌺🌺🌺🌺🌷
🍀☘️🌱🌹💐
🌿🌿🌿🍁
🪴🪴🪴
🏵🏵
💟