بیا بیرون دگر ای ماه شوال
ندارم طاقت دوری به هر حال
زبانم بهر خواندن روزه دار است
ز دیدارت دلم گردیده خوشحال
.................................................
رمضان رفت و پدیدار شد آن ماه هلال
ماه شوال شده لاغر و نازک چو خلال
چشمه ی فطر بجوشید به هنگام صلاه
آب زمزم شد ازین چشمه نفس های زلال
..............................................................
ای ماه زیبا بیرون بیا
بگذار تا آسمان نیلی رنگ تازه ای به خود بگیرد
شاید ندانی که انتظار دشوار است
اما...!
آنقدر می دانم که
زیر سقف بی آسمانم تو را به تقدیر من مقدر ساخته اند
بیا تا زبان بگشایم از روزه ی سنگین سکوت
و تناول نمایم افطار رطب گوارای دیدارت را
مرا به ناز هاله ات نیاز است
تا کمی دلم قرص گردد
به گردی رخساره ی مدور
ماه من! از چه رخ پنهان ساخته ای؟
و چشمانم را به ترنمی میهمان این بزم گشوده گردانیده ای
هر چند آسمان بی اقبالم
حریر می بافد
و لیکن...!
بی ماه رخت این تن پوش، برازنده ی هیچ کوکب
بختی نخواهد گردید
سوگند به کام صیام که دلم را به آتش کشانیده ای
و من به نام خود می فروزم چونان شمع بی فروغی
که به فرا خوان شاپرک های شب زنده دار
تا سحر به خود می تابد....!
......................................................
با تشکر از مدیر محترم سایت شعر ناب
جناب استاد احمدی زاده ( ملحق )
با امید به قبولی طاعات
عید سعید فطر بر همه بزرگواران مبارک
.......................................................
افرا
پنجشنبه شب _ ۳۱ / ۱ / ۱۴٠۲
اللَّهُمَّ أَنْتَ أَهْلُ الْكِبْرِيَاءِ وَ الْعَظَمَةِ وَ أَهْلُ الْجُودِ وَ الْجَبَرُوتِ وَ أَهْلُ الْعَفْوِ وَ الرَّحْمَةِ وَ أَهْلُ التَّقْوَى وَ الْمَغْفِرَةِ أَسْأَلُكَ بِحَقِّ هَذَا الْيَوْمِ الَّذِي جَعَلْتَهُ لِلْمُسْلِمِينَ عِيداً وَ لِمُحَمَّدٍ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ
طاعات و عبادات قبول
عید سعید فطر مبارک