چشم / تصحیح میکنم ، اشکال واژه درستی نبود و فقط یک نظر هست
فکر میکنم در : وقتی هوای تو بر سر ... بهتر باشه به جای بر ، از به استفاده کنیم
معمولا میگیم هوای .... به سرم زد
حسین منزوی شاعر اصالتا آذری که غزل معاصر هنوز هم تحت تاثیرش هست غزلی داره که ابیاتی ازش رو تقدیم شما بزرگوار و دوستان عزیز میکنم ( از حافظه میگم و امیدوارم خدشه ای به اثر وارد نشه)
دوباره میزندم سر دلی که کرده هوایت
دلی که کرده هوای کرشمه های صدایت
نه یوسفم نه پیمبر به نفس کشتن و پرهیز
که آورد دلم ای دوست تاب وسوسه هایت
ترا زجرگه انبوه خاطرات قدیمی
برون کشیده ام و دل نهاده ام به صفایت
اینم بیت سهل و ممتنعش :
تو سخت و دیر بدست آمدی مرا و عجب نیست
نمیکنم اکر ای دوست سهل وزود رهایت
به کبر شعر مبینم که سر نهاده به افلاک
به خاکساری دل بین که سر نهاده به پایت
دلم گرفته برایت صدای ساده عشق است
سلیس و ساده بگویم دلم گرفته برایت
چک میکنم اگر اشتباهی در شعر باشه تصحیح میکنم
استاد با اینکه شعر کلاسیک نمیگید ولی دیده ام که از کلاسیکهای قوی به وجد میاید
حتما مستحضر هستید که (فکر کنید چه وسوسه عجیبی هست که ادم بجاش بنویسه :مستظهر
) حسین منزوی ترانه سرا هم بوده ، مثلا :
از زمزمه دلتنگیم از همهمه بیزاریم / نه طاقت خاموشی نه میل سخن داریم ... با صدای داریوش ...
رعایت ایجاز هنریست که بعضی ندارند
یکی ازنقاط قوت شعر شما موجز بودنش هست
مثال مخالفش هم بنده / باقصدنوشتن وجیزه آغاز میکنم ولی خروجی یک مستطیل طویل میشه غالبا
جسارت آخرم بازهم فقط یک نظر هست :
اگر کلمه همچنین از شعر حذف بشه انگار مشکلی پیش نمیاد
ببخشید طولانی شد در خدمتتون هستم
عاشقانه زیبایی بود
شاد باشید..