دوشنبه ۵ آذر
دلِ بی تو شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ ۰۸:۲۷ شماره ثبت ۱۱۷۰۶۹
بازدید : ۱۵۵ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
دلِ بی تو
دلِ بی تو دگر دل نیست ،
ای وای برآن دل
دلِ بی تو، بجز لاتی به کوچه و گذر،
یکریز،
بجز خونابه ای و، آدمی ول نیست
ای وای برآن دل
دلِ بی تو، بجز باتلاق ،
پُر از گِل نیست
ای وای برآن دل
دلِ بی تو دگر گُل نیست ،
خاکی ست مناسبتر ،
برای قبری مُرده
دنباله رُوی کینه و صد غِل *
ای وای برآن گِل
دل بی تو چرا کِل کشد ، از شوق ؟
حتی اگر کِل کشد به ظاهر،
ای وای برآن کِل
دل بی تو،
قریب است به شیطان
حتی ،
اگر نامی اش آنجل **
ای وای بر آن پِری و آنجِل
ای وای بر ریای آن دل
دل بی تو همان بِهْ ،
که بنامی اش خل و چل
دلِ بی تو برود کجا بی تو ؟
هرجا برود وای برآن دل
*غِل = کینه ، حسد ، دشمنی
**آنجل = فرشته
بهمن بیدقی 1401/10/14
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض احترام استاد گرامی بزرگوارید ممنونم از لطفتون سلامت باشید و شادمان | |
|
با سلام و عرض ادب بزرگوار سپاس | |
|
با سلام و عرض ادب بزرگوار سپاس | |
|
با سلام و عرض ادب آقای جاویدان بزرگوار سپاس سلامت باشید و مؤفق | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مناجاتی زیبا و رندانه بود