دوشنبه ۵ آذر
همچون عنکبوتی هنرمند شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ۰۷:۴۵ شماره ثبت ۱۱۵۸۰۰
بازدید : ۱۹۵ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
همچون عنکبوتی هنرمند
هرچه دیدم به جهان ،
پُر از راز بود و برایم ،
پُر از یکریزِ تعجب بود
طوریکه با دیدن هریک ،
سرم را خاراندم
برای خیلی ازآنها ،
واژه های خوب را
بر جهانِ خوبمان ،
بسانِ بارانی شاد ،
باراندم
مثل عنکبوتی تنها و هنرمند ،
نقشِ قالی زدم و،
ز تارهای ذهنِ خوبم ،
یکعالمه نقشهای قشنگ ،
تاراندم
دوست داشتم کشور و شهرم را ،
با وجودِ صد نواقص ،
که به جایی من نرفتم مثلِ حافظ
سعدی هم که رفت ، کارِ خوبی کرد ،
چون همیشه برگشت
اما نمیدانم خودم باعث شدم ، یا دنیای من ،
چرا تا این حد ، ز اهدافم که رؤیایم بود ،
جا ماندم ؟
می گویند همیشه تَرکِ عادت ،
موجبِ مرَض است ،
ازآن سؤالِ بی جواب ،
سرم را خاراندم
وقتِ مُردن ،
دنیای خودم را ،
از دیدنِ نعشی که ،
آخرهم دراین دنیا به جایی نرسید ،
زاراندم
بهمن بیدقی 1401/9/25
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض احترام بزرگوار سپاس | |
|
با سلام و عرض احترام استاد بزرگوار سپاسگزارم از لطف شما سلامت باشید و شادمان | |
|
با سلام و عرض احترام آقای قاسمی بزرگوار سپاسگزارم از لطف شما سلامت باشید و شادمان | |
|
با سلام و عرض احترام بزرگوار سپاسگزارم از لطف شما سلامت باشید و شادمان | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.