سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 1 ارديبهشت 1403
  • روز بزرگداشت سعدي
12 شوال 1445
    Saturday 20 Apr 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      شنبه ۱ ارديبهشت

      غزل آتش

      شعری از

      آرمان مشایخ

      از دفتر ۱۴۰۱ نوع شعر غزل

      ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ۰۶:۰۳ شماره ثبت ۱۱۵۱۸۱
        بازدید : ۷۵۷   |    نظرات : ۳

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر آرمان مشایخ

      ز کلبه‌ی من به درون بیشه‌ی تاریک می‌بینم
      ز پنجره‌ی کوچک یک اخگر کهنه را می‌بینم
       
      چون خیال مبهمی در باد پچ‌پچ نرمی‌ می‌گوید
      می‌سراید کزش کنارتر بُوَم تا او را ببینم
       
      ز چشمک دران بیشه‌ی بی‌کرانی و تار عمیقم
      یک آتش سرخی که اندر دان شیشه را می‌بینم
       
      ز اطرافش آ‌وا‌ی تبار عاقل را می‌شنوم
      کز سبب عالمی پیش چشمام درست ببینم
       
      می‌گوید ره پارسا فدا و بلا را حکم می‌دهد
      که اندر خویش طریق عمر همین را با ادراک ببینم
       
      که سنگ‌های کینه‌های این رودخانه را صاف شوند
      که برداشتن شریر دگران و مرا ببینم
       
      می‌گوید آن زمانی که این را شود مدت آزادیش
      بخواهم یا نخواهم نه زودتر نه دیرتر زین ببینم
       
      بعد به درون ظلمت مرا گرفت چونین شاپرکم
      و بینایی شعله‌ی عظیم را با حیرت می‌بینم
       
      چه گرمی و صلح و خرد تابید ز ویران بیشه‌ی شب
      نه پیش زین اندر روی گلدان نجیب تَرَک می‌بینم
       
      وبا یک نفس کشیده رختخواب مرا می‌یابم
      و قد بیشه‌ی وسیع را پیش من بازم می‌بینم
       
      پس نون روز و شب درخت‌های سروی خم را ببُرم
      کز رنجیدن دشت خداوند را بسازم و ببینم
       
      چه آرمان است ماندن به ره گشودن و درین دنیا
      کز آه ستهیدن نون دود می‌بویم و می‌بینم
      ۳
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      شاهزاده خانوم
      پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۲۶
      درود بر شما خندانک
      خندانک خندانک
      عباسعلی استکی(چشمه)
      پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ ۲۰:۳۳
      درود بزرگوار
      به شعر ناب خوش آمدید
      موفق باشید خندانک
      آرزو عباسی ( پاییزه)
      پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ ۱۵:۰۰
      درود بر شما ادیب گرامی خندانک
      طبع‌تان مانا خندانک
      برقرار باشید و سبز خندانک
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0