مخاطــب:دنــــــــــيا"
گیرم بهشت بين شما جابه جا شده؛
از ديد من كه بو الهوسي جابه جاشده..
گفتي شريك؟من جگرم را گذاشتم
مردانه آمدم پسرم را گذاشتم
آزادي از نگاه تو بد جور پاگرفت
در اشتباه ساده ي من خوب جا گرفت..
قسمت نشد ببينمش اين روح گشنه را
هي زخم را خوراندمش...چون آب تشنه را
با سنگ حرف مفت سرم را شكست و رفت
پل هاي امن پشت سرم را شكست و رفت.
هم شاخه هاي تازه ترم را نديده ديد
هم ريشه هاي پير مرا ديده و نديد
من مو به مو جگرم را گذاشتم
من خوب وبد هنرم را گذاشتم
چون عنكبوت ساكت و تنها به دور خويش
همت گذاشتم كه بچسبم به كار خويش
تا يك دهن بپيچمت دور دهان و بعد
تكرار يك حقيقت محض از زمان و بعد...
تو يك دروغ محضي و من باورت شدم
از راه چون نيامده من مادرت شدم
شيرين و تلخ طبع مرا خو گرفته اي
با خون تازه تازه كه از او گرفته اي
از آب آفريده شدي ...خاك ميروي...
با ارزشي به جان خودم آك ميروي
اين اتهام ساده ي مارا قبول كن
كوتا بيا معامله!!...مارا قبول كن
حيران مشو كه وصف تو را زود گفته ام
من هر چه از تو ديدموچون بود گفته ام
با اولين تلنگر تو "خوب"بــــــــد نشد
ابليس هم كنار خدا زود "رد" نشد
تكليف تو مشخص است اين امتحان توست
بگذار تا بگويمت "ديــــن" امتهان توست
تصويري از رسالت تو !روز روشن است
تنها همين نمونه ي كوچك كه "جوشن"است
از حد عقل ميگذري گاه به يك نگاه
گاهي به عشق ميگذري گاه به يك نگاه
من بچه نيستم كه نفهمم چه ميكشي
بخت سياه ميكشي؟جانم چه ميكــــــــــشي...
گفتم بگو به نام خدا حاجت سياه
گفتي بگير جهنم و اين عادت سياه
رويم به گل؛گلاب شما بو نكرده است؟
اين زهر را چگونه دلت رو نكرده است؟
دنيا بگو كه در خور شـأنت چه بوده است
جز اينقدر نشانه كه ممنوعه بوده است
آخر چه فرق حاجت سبز و سياه !!!ها؟؟
گمشو از معامله ي شوم روسياه.....
خوش آمدید 🌺🙏
مثنوی زیباییست که نیاز به اندکی بازبینی در وزن و قافیه دارد در برخی ابیات
مصرع ها را اگر ۲ به۲ زیر هم تایپ کنید و بین هر دو مصرع یک خط فاصله بگذارید خوانش شعر برای مخاطب راحت تر خواهد شد🌺🌺🌺