مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..
دوشنبه ۵ آذر
جهنم بر پا شده شعری از ادریس علیزاده
از دفتر ایسام نوع شعر نیمائی
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۱ ۰۲:۵۰ شماره ثبت ۱۱۰۳۶۸
بازدید : ۱۵۷۰ | نظرات : ۲
آخرین اشعار ناب ادریس علیزاده
صدای ارسالی شاعر:
مرورگر شما از پخش صدا پشتیبانی نمی کند
شب است و سوز بادی سرد
رسیده از میان ساقه و برگ
به گوش مضطرب آلاله ها
خمیده درختان، بحال مرگ
نگاه دلهره وار و شرمگینی رود
به عامل سیلاب میشود طغیان
نگاه آخر ساکنان جنگل و کوه
تقابل طوفان و بستر عصیان
رسد به گوش، ناله ی گندم زار
وداع یاسمن و لاله و سنبل
آواز گرفته ی جغدی بیدار
شبیه آخرین وداع یک گل
کوه بلند گریان و بغض کرده
در انتظار رسیدن مهمانی از دشت
رودخانه طغیان کرده ی عاصی
در این خسارت مردابی و پلشت
آه از این ویرانگری و وحشت
رسید طنین بانگ غرش گرداب
ریشه های از دل خاک، بیرون
موریانه های غرق در سیلاب
جهنمی و قربانگاهی بر پاست
داد و ناله های گم شده در باد
دوستان را که دیگر نیست اثر
باد و باران جوانه را بشوید فریاد
سروده شده توسط : ادریس علیزاده.
۴ خرداد ۱۴۰۱
نقدها و نظرات
درود بر شما
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
چهارپاره بسیار زیبا و دلنشین بود