اسماء الحُسنی
برای دلِ عاشقِ تبدارم ،
شعری نگاشته ام
که پُر از نامهای زیبای خداست
آن خداوندِ فهیم
بسم الله الرحمن الرحیم
او که برای اشتهای مغزِ حقیقت جویَم ،
سوژه ای ست لذیذ
الملک القدوس السلام المؤمن المهیمن العزیز
همو که هست ، خالقِ هم چیز
آری همان زُبده خالق
الجبار المتکبر الخالق
همان بَرَنده ی همیشگیِ اینهمه قمار
همان قماربازِ قهار
الباری المصورالغفارالقهار
همان شاه کلیدی که ،
برای هرقفلی شود فتّاح
الوهاب الرزّاق الفتاح
درمیانه ی شعرم ،
می آید صوتِ تلاوتِ عبدالباسط
او هم عاشقِ خداست و، ازکتابِ خدا میخوانَد
" العلیم القابض الباسط "
دقت کرده اید که به راهِ خدا ، فقط سودست ؟
سرِسوزنی در راهش نیست هیچ مُضِر
الخافض الرافع المعز المذل
اوکه معنایی ست مطلق ، بر اجرای کاملِ عدل
السمیع البصیرالحَکَم العدل
همان خداوندِ بزرگ وعظیم
اللطیف الخبیر الحلیم العظیم
همان خداوندِ همیشه فکور
الغفور الشکور
همان محاسبه گرِ لحظه به لحظه ،
که به هرکس دهد درقبالِ عملش نصیب
العلی الکبیر الحفیظ المقیت الحسیب
همان خداوندِ بخشنده و کریم
الجلیل الکریم
همان خداوندِ همیشه حکیم
الرقیب المُجیب الواسع الحکیم
همان کهربای ، کاهِ شهید
الودود المجید الباعث الشهید
همان برانگیزنده ی ترازو و کِیل
الحق الوکیل
همان نویسنده ی با متانتِ متونِ متین
القوی المتین
همان موضوعی را که دراین دنیا ،
عزایش خوانیم ،
به دنیای دیگر به لطف او،
خرامان است در شادی و عید
الولی الحمید المحصی المبدی المعید
به دستِ اوست که زنده میشود مِیّت
المحی الممیت
همان خدای یکتا و، احد
الحی القیوم الواجد الماجد الواحد الاحد
همانی که در اقتدار، تکرُویی ست مقتدر
الصمد القادر المقتدر
اگر که هزاران سعی کنی
اوست ، زننده ی حرف آخر
المقدم المؤخر الاول الآخر
بسمه تعالیٰ ست آغازِ هرکاری که ،
بخواهیم به فرجام برسد ،
به یاری آن خداوندِ متعالی
الظاهر الباطن الوالی المتعالی
همان خداوندِ خاصان و نواب
البرّ التواب
کیست بجز او، چیره دراین ملک ؟
المنتقم العفو الرئوف مالک الملک
کاش میشد همیشه به این کفن ام ،
چرخان باشم به سماعی ،
به دُورِ کعبه اش به حالتِ اِحرام
ذوالجلال والاکرام
خدایا شاد کن به شادی ات این دلِ زار !
المقسط الجامع الغنی المغنی المانع الضار
اِی وجود بی همانندِ پُر از نور
النافع النور
هموست که فقط او، همیشه میمانَد
اوست معنیِ باقی
الهادی البدیع الباقی
بازهم به خود میگویم : "عجب صبری خدا دارد"
آن خداوندِ مهربانِ همیشه صبور
الوارث الرشید الصبور
همان خداوندِ لحظه به لحظه بصیر
الذی لیس کمثله شی ، و هُوَالسمیع البصیر
درکنارِ اینهمه اَسماء الحُسنایی که ،
اندکی ز اوصافِ اوست
بندگی اش میکنم تا به ابد مَنِ کم بهاء
کجا دیگر میتوان یافت ،
اینهمه ارزش و بَهاء ؟
جل جلالُهُ ولله الاسماء الحسنیٰ وادعوهُ بِها
بهمن بیدقی 1400/12/10
شهادت مولای متقیان
امیر مومنان
حضرت علی مرتضی علیه السلام را تسلیت عرض میکنم
خدایا
در سالگرد شهادت مولایمان
بیست و یکمین روز
از ماه مبارک رمضان
به فڪرمان منطق
به قلبمان آرامش
به روحمان پاڪی
به وجودمان آزادی
به دست هایمان قدرت
به چشمهایمان زلالی
به زندگیمان عشق
به دوستی هایمان تعهد و
به تعهدمان صداقت عطا ڪن