سه شنبه ۱۵ آبان
جهتهای ارگانیک شعری از حسین صداقتی
از دفتر اشعار سپید نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۰ ۰۳:۵۶ شماره ثبت ۱۰۶۸۸۲
بازدید : ۱۵۳ | نظرات : ۰
|
آخرین اشعار ناب حسین صداقتی
|
پیش به سوی جلو
به کندن دیوارهای بلند
و ملاقاتِ با دریا
به فتح هر آنچه روییده میشود بر ماه
به ایستادن در کنار مسیح
که درختان یخزدهی نارنج را شفا میدهد
به کاویدن حفرهها
و در آوردن شانههای سنجابیِ معشوق
به شبیه بودن به غَلّهدان زمستان
و درخشندهتر بودن از وفای سگ
پیش به سوی شهرهای تیره
با فانوسی که یخ نمیزند در دست
و دستی که سیبِ فردا را نمیگنداند
پیش به سوی هیچیِ زمان
که پیش از ما بوده است
به سوی عشق تابستانه
که در آبها لمس میشود
به سوی شمال و جنوب
شرق و غرب
تا هر آنجا که غزلهای رومی تاختهاند
به آنجا که سیاهمشقها
کبوتران سپید را نمیدرند
و به سوی هِیهِیِ چوپانانی
که هنوز
ستارههای عاشق میآفرینند
بر پیشانی به صلیب کشیدهشدهترین سپیدهها
بر رویای ما
آه!
بر رویای ما.
۱۹ / دیماه / ۱۴۰۰
حسین صداقتی
===========
رومی Rumi = مولوی
|