يکشنبه ۴ آذر
|
دفاتر شعر حمید مقدسی (آرام واژه پرداز)
آخرین اشعار ناب حمید مقدسی (آرام واژه پرداز)
|
ساقی آسمانی
آمدی با جام صهبا آمدی
خوش خبر با عطر گلها آمدی
آمدی چون قاصد ک های بهار
خرمی بخشی به کام روزگار
آمدی تا که بگویی از سحر
از هزاران راز زیبای سفر
آمدی از آسمان ها آمدی
از بر سلطان جان ها آمدی
آمدی روشن چو نور آفتاب
تا رود ازچشم شب جادوی خواب
آمدی چون چشمه پاک و زلال
تا بر آری آرزوهای محال
آمدی نرم و سبک بار آمدی
چون فرشته بی پر و بال آمدی
آمدی تا که بگویی من دگر
بس کنم اندیشه شوم حضر
آمدی از کهکشان ها آمدی
از بر سلطان جان ها آمدی
|
نقدها و نظرات
|
سلام جناب عزیزیان گرامی متشکرم لخاطر اظهار نظرتان. حق با شماست و می بابست مثنوی را انتخاب می کردم ولی چون عادت کردم دایما نوع شعر را آزاد بر می گزینم. ضمنا حضر ( خانه نشبنی) را در مقابل سفر استفاده کردم ولی حذر چنین معنایی ندارد. لهرحال بسیار سپاسگزارم | |
|
برادر ارجمند ، جناب دزفولی عزیز سلام و تشکر بزرگوار | |
|
سلام جناب مازیار عزیز متشکرم لطف کردید | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
شعر زیبایی بود
متوجه نشدم چرا قالب را به جای مثنوی آزاد انتخاب کرده بودید. بنظر مثنوی مناسب تر بود
و باز به نظر بنده استفاده از " حذر " در آن مصرع خاص معنای مرتبط تری را نسبت به " حضر" میرساند
هرچند از حضر هم میتوان با واسطه معنایی استخراج کرد
موفق باشید 🌺🌺