دوشنبه ۵ آذر
تقوای تشنگی شعری از بهمن بیدقی
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۲۵ شماره ثبت ۱۰۴۴۳۷
بازدید : ۱۴۱ | نظرات : ۱۲
|
آخرین اشعار ناب بهمن بیدقی
|
تقوای تشنگی
اگر گم شدی به درونِ قایقی ،
در دریایی
اگر تشنه شدی قدر یک کویر
در دریایی
مگر میتوانی که تشنگی ات را رفع کنی ،
با آنهمه آبِ شورِ یک دریا ؟
اگر ازآبِ دریا بخوری ،
تشنگی اوج گیرد طوری ،
که ازچشم تو می افتد ،
آنهمه ابهتِ دریایی
اگر گم شدی به راه ،
دراین رهِ دنیایی
اگر نفْس ات تشنه شد قدرِ یه دریا
درمیانِ اینهمه امیالِ دنیایی
مگر میتوانی تا تشنگیِ شهوت را رفع کنی ،
حتی با دنیا دنیا ، جلوه ی دنیایی ؟
تشنگی اوج گیرد طوری که ،
ازچشم تو می افتد ، آنهمه
ابهتِ دنیایی
به این دلیلست که گویند تقوا ،
تنها راهِ نجات است ،
درماجراهای اینهمه ،
خطراتِ دنیایی
بهمن بیدقی 99/10/28
|
نقدها و نظرات
|
با سلام و عرض احترام استاد بزرگوار سپاس فراوان از نظر پر مهرتان سلامتی ، همراهِ باوفای لحظه هایتان | |
|
با سلام و عرض احترام استاد بزرگوار سپاس فراوان از نظر پر مهرتان و سپاس از بداهه ی زیبایتان سلامتی ، همراهِ باوفای لحظه هایتان | |
|
درود های فراوان استاد بیدقی عزیز ادیب فرزانه وگرانقدر بسیار زیبا وپر محتوا واموزنده قلمتان مانا مسرور ومستدام در پناه حق 🌷🌷🌷 | |
|
با سلام و عرض احترام بزرگوار سپاس | |
|
با سلام و عرض احترام جناب آقای آزاد بزرگوار مطلب خوبی که ارسال فرمودید را خواندم سپاس فراوان سلامت باشید و مؤفق در پناه خداوند دوستدارِ تقوا | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
آموزنده و زیبا بود
دستمریزاد