جمعه ۲ آذر
دنیای شما شعری از احسان قاسمی
از دفتر ماه غزل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ ۰۹:۵۹ شماره ثبت ۱۰۴۲۰۵
بازدید : ۲۳۳ | نظرات : ۸
|
آخرین اشعار ناب احسان قاسمی
|
دل شکستن یک گناه و جرمِ نابخشودنیست
عاقبت صیّادِ ماهر خود به دام افتادنیست
برّهها را گرگ اگر هم برده باشد، غم مخور
لحظهی صیدش به دستِ چشم آهو، دیدنیست
روی یک پلّه، گدا و روی دیگر پلّه، شاه
عاقبت شاه و گدا از نردبان افتادنیست
گر بخوابی روی پَر یا روی یک خشتِ سیاه
عاقبت این تن به زیر یکوجب جا خفتنیست
هرچه بودی، هرچه هستی، هرچه باشی، میرود
نامِ نیکو -گر خودت باشی، نباشی- ماندنیست
روی سقفِ آسمان، افتادگی حک میشود
گَردِ خودخواهی بهدستِمردهشوران شستنیست
بر شما خوش باشد اما اندکی آهستهتر!
یادتان باشد که این دنیایتان، ناماندنیست...
━━━━━━━━━━━
❏ #احسان_قاسمی
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
زیبا بود بزرگوار ، خسته نباشید 👏👏🌺🌺
نکته اش اما این است که وقتی قرار است مصدر را به عنوان قافیه استفاده کنیم به جز نون مصدری باید وجه اشتراک دیگری نیز در قافیه داشته باشیم
افتادن،دیدن،ماندن،بخشودن،ماندن به جز نون مصدر در " دال" هم مشترک هستند که البته در بخشودن و دیدن خطای اقوا در قافیه را داریم
منتها شستن و خفتن میتواند محل بحث باشد 🌺🙏🌺