پنجشنبه ۱ آذر
کرسی شاهانه شعری از محمد علی شیردل
از دفتر شعرناب نوع شعر چهار پاره
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۱ ۰۹:۴۸ شماره ثبت ۱۰۴۱۶
بازدید : ۸۹۲ | نظرات : ۱۷
|
آخرین اشعار ناب محمد علی شیردل
|
چشـــــــــــم باران خورده ام ، ناگه به آتش می کشی
تا که زر دوز از جبین مـــــــــــــاه خود، پی می کنی
ماه را از شـــــــــــــــرم کردی زعفرانی رنگ وحال
عمر خورشید حسودم ، کم کمــــــــــک طی می کنی
بشنو این نجوای حــــــــــــوران در دل هفت آسمان
یک و سر و گـــــــــــــردن تواز شاه پری ها سر تری
ماه هم زانو زنان فـــــــــــــریاد می دارد پری :
تکیه زن بر کرسی شـــــــــــــــــاهانه ، تو لایق تری
خاطرات با تو بودن در دلــــــــــــــــــــــــــم جاوید باد
نگذرد ایزد زمن ، گر از غــــــــــــــمت غفلت کنم
سهم من از زندگی گردد اگر یـــــــــــــــــــک ذره شوق
دوست دارم با تو آن یـــــــــــــک ذره را قسمت کنم
کهکشانها محو سیمای تو ، ره گـــــــــــــــــم کرده اند
چشم ها در بند لیلا دور باطــــــــــــــــــــل می زنند
موجــــــــــــــــــــــــــــــــــهای خسته دریای نا آرام هم
در غم هجران تو ، ســــــــــــر را به ساحل می زنند
مــــــــــــــــــــــــــــــنع بانوها ی دربار زلیخا کی کنم
عقل و هوش و چشم را لیلا به یغــــــــــــما می بری
با دو ابروی کمان و خـــــــــــنجر مژگان خویش
صد دل دیوانه را ، با تک نـــــــــــــگاهی می دری
دل بریدن ازتو عمرا ( عمرن) ، پس بیا فرصـــــت بده
کوه را با ناخن احساس حـــــــــــــــــــــــجاری کنم
نذر کردم تا نفس در سینه ی تنگم دمــــــــــــــــــــــد
عشق شیرین ترا در آن نگـــــــــــــــــــــهداری کنم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.