جمعه ۲ آذر
دامن آسمان شعری از محمدرضا عباسی رضا
از دفتر عروضی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۳۶ شماره ثبت ۱۰۳۲۰۴
بازدید : ۱۳۵ | نظرات : ۶
|
دفاتر شعر محمدرضا عباسی رضا
آخرین اشعار ناب محمدرضا عباسی رضا
|
چوخیال یارم آید به دهان زبان نماند
چه سعادتی که امشب غم این و آن نماند
دل شیر موسوی کو، به سرم هوای سیناست
چو صدای دوست آید غم لن تران نماند
*ره آسمان درون است پر عشق را بجنبان
پر عشق چون قوی شد غم نردبان نماند*
تو که خود خدای عشقی چه نیاز بال و پر را؟
تو که پیش ما بمانی غم آب و دان نماند
دم و دود سینه است این شده شعر بر زبانم
چو رسد به دامنت دست غم آسمان نماند
تو بیا که جمله هستی به طرب در آید و باز
غم و غصه را بمیران که غم جهان نماند
|
نقدها و نظرات
|
سلام جناب آزاد ممنون لطف کردین در حقیقت بیت زیبای: ره آسمان درون است پر عشق را بجنبان پر عشق چون قوی شد غم نردبان نماند از مولانا و بنده در اصل این غزل رو برای این بیت ساختم و در بیت: تو که خود خدای عشقی چه نیاز بال و پر را؟ تو که پیش ما بمانی غم آب و دان نماند سعی کردم بگم برخلاف مولانا که یک نصیحت برای همه افراد راجب عشق فرموده اند معشوق خودم رو مخاطب قراردادم. خیلی لطف کردین ممنونم استاد | |
|
خیلی ممنونم استاد | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.