بر شانه ام غم دنیا سنگینی می کند / ذکر مصیبتی است که جگر ، پاره می کند
گردون که به چرخاندن ایّام شهره است / وامانده از این ظلم و ستم ، بغض می کند
جنّ و ملک ، به صف شده حاضر ولی حسین / تنها به رضا و قرب خدا فکر می کند
دیروز در آغوش نبی خنده می زد و / امروز ، چهره ز خون گلو ، سرخ می کند
در سوگ علی اکبر أشبه به جدّه / از رو سیاهی ، لیل ، سماء ، تیره می کند
با یاد "عمو" گفتن قاسم ، ز دیدگان / باریده خون و کون و مکان مویه می کند
از سوز لب تشنه ی سقای کربلا / شط از حیا ، آب شده ، زاری می کند
صحرا به گوشه ای نشسته و از دوری حسین / با سوز دل دخت علی نوحه می کند
تن های بی سر شهدای صراط راست / بر خاک و خاک ، از سر شرم ، لرزه می کند
از دیدگان خیس علی ، شعله شد خجل / با اشک او ، شمع ، عزاداری می کند
در جست و جوی خیمه ای سالم ، به هر جهت / با نا امیدی ، باد حزین ، زوزه می کند
نوشیده آب و شیر بیاورده سینه اش / اما ز ماتم اصغر خود گریه می کند
کودک ، ز غم "رفته پدر" ، خسته و ملول / از درد گوش پاره ی خود ناله می کند
هر بار ز خواب می پرد از عوعوی سگان / طفل و ندای "یا عمو عباس" ، می کند
از شام تا طلوع ، دختر زهرای فاطمه / هر دم به اسیران ، توصیه بر صبر می کند
چشمش چو بحر احمر و قلبش چو قلب شیر / زینب ، به عقل ، صحبت "زیبایی" می کند
از سر بلندی سر سردار بی علم / انگشت بر دهان ، قمرش ، مجد می کند
لعنت شده و قصد قتال امام حال / سجاد ، توکل و خدا مکر می کند
هر جمعه ، حجت بن حسن ، قائم زمان / شمشیر به خون خواهیشان تیز می کند
گویند همان محشر کبری است ، کربلا ------- از پیر و جوان ، سینه زده ، روضه می کند ...
شام غریبان محرم 1400 هجری شمسی
تقدیم به حضرت فاطمه ( سلام الله علیها )
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست . استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
.
زیبا سرودید ..