يکشنبه ۴ آذر
اینجا وطن از خاک ایران حرف دارد شعری از اکرم بهرامچی
از دفتر سرزمین کاوه ها نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۴۶ شماره ثبت ۱۰۱۶۹۰
بازدید : ۳۰۸ | نظرات : ۱۷
|
آخرین اشعار ناب اکرم بهرامچی
|
در آسمان انگار باران حرف دارد
هر قطره با رقصی پریشان حرف دارد
اطراف ِ من گویی دهان وا کرده از درد
در این غزل خودکار ِ بی جان حرف دارد
قرص ِ مُسَکِن ، زخم ها ..... تکرار ِ صحنه
بیخوابی ِ هر شب ...... فراوان حرف دارد
بوی عجیب شیمیایی .......جبهه ی تب
این سرفه های خشک ِ پنهان حرف دارد
حتی پلاک ِ کهنه ی بابای پیرم
بی رنگ و رو در لای قرآن حرف دارد
مثل شب ِ یلداست........ تاریک است و ممتد
چشمی که نابیناست هر آن حرف دارد
از چکه چکه درز ِ سقف ِ خانه پیداست
سرمای بی رحم ِ زمستان حرف دارد
مادر دو باره وصله زد پیراهنش را
نخ سوزنش ساکت ولی.... هان .....حرف دارد
در خاطرات خاک خورده یک بغل یاس
روئیده .... اما خاک ِ گلدان ........حرف دارد
در خاک خوزستان هوا لب تشنه و داغ
کارون خشک از بغض ِ باران حرف دارد
برق ِ پلاک ِ خاک خورده لای مرداب
درنور ِ بی رنگ ِ شهیدان حرف دارد
از مردمان تشنه و عاصی و مظلوم
این خطه از خون دلیران حرف دارد
اینجا جنوبی های تبریز و شمال است
اینجا وطن از خاک ایران حرف دارد.....................
اکرم بهرامچی
|
نقدها و نظرات
|
سلام آقای عزیزیان عزیز ممنونم از حضور خوب شما همیشه شاد باشید و سلامت | |
|
سلام خانم حکیمی عزیز ممنونم از محبتت جمع شما همیشه بهاری و شاد باشه در پناه خدا | |
|
سلام آقای استکی عزیز ممنونم از عنایت شما همیشه شاد باشید و سلامت | |
|
سلام آقای خوشروی گرامی ممنونم از حضور خوب شما | |
|
سلام آقای رضاپور گرامی ممنونم از لطف و حضور شما همیشه شاد باشید و سلامت | |
|
سلام خانم رحیمی عزیز ممنونم از حضور خوب و صمیمی شما همیشه شاد باشید و سلامت | |
|
سلام آقای ابراهیمی گرامی ممنونم از حضور خوب شما | |
|
سلام آقای آزاد بخت گرامی ممنونم از لطف شما | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.