جمعه ۹ آذر
عزیز من شعری از عارف اخوان
از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲ مرداد ۱۴۰۰ ۰۶:۰۵ شماره ثبت ۱۰۱۲۵۵
بازدید : ۱۴۷ | نظرات : ۴
|
آخرین اشعار ناب عارف اخوان
|
عزیزِ من
نگرانِ این سکوتِ لاجرم مباش
گرچه کلمات خسته
الفبا نایِ ایستادن درکنارهم از دستداده
گرچه سطرها خالی از اعتبار
ورقها تهی از ترسیمِ یک چامه
اما چَشمانم با تو سخن خواهد داشت
پلکهایم را ورق بزن
و رفِ مژگان را چتر باش
تا ببینی چه بیانتها با تو سخن گفتهام
حتی بیشنیدنِ پاسخ
در تصادمِ این روزها
که رسانه بانگِ انتخاب میکوبدوُ
شب چیره بر رخِ صبح
ناقوسِ اشتباهی دیگر میزند
بیآنکه منارهای اذانِ آبان گوید
چه بگویم
که ملال را پایان وُ رقص را آغاز
چه روزگارِ مضحکی
سیلی وُ باتوم...خون وُ خیابان
ستاره وُ اخراج
و از دوباره...شکنجه وُ ناخُن
حبس وُ انزوا...از آنِ ما شد
شال وُ کلاه...عینک وُ ادعایِ اعتراض
از برایِ ژستِ تجدد
ملالی نیست،
همیشه آزادی
از غریوِ کوچههایِ ما شروع میشود وُ
در دستانِ روشنفکرِ امروز خاموش،
عزیزِ من
گرچه کوفته زمان هزار تازیانه بر لب
اما هنوز هم لبانِ خونینم
با بوسههایِ تو مسرور
نگرانِ این روزهایِ
زودگذرِ بیدرمان هم مباش
آنقدر تیغ بر تنهامان یادگار گذاشت
که جایِ خالی برایِ جراحتی تازه نمییابد
دستت را به دستانم بسپار
گرچه شکسته بال وُ پا بستهایم
اما چینهدانی پُر امید داریم
باز فردا با بوسهای پرواز خواهیم کرد
#عارف_اخوان
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و پر احساس بود
موفق باشید