چهارشنبه ۱۶ آبان
فرصت پروانه شدن شعری از امیر اصغری
از دفتر پیر دل نوع شعر موج نو
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۰ ۱۱:۲۹ شماره ثبت ۱۰۰۹۱۰
بازدید : ۲۰۷ | نظرات : ۲
|
آخرین اشعار ناب امیر اصغری
|
زندگی یعنی همین فرصت پروانه شدن
کاش در پیله تنهایی خود میماندیم
زندگی لحظه پر پر شدن هر ورق خاطره ها
در نهان خانه ی این دفتر پر اسرار است
کاش آن روز که به صد جهد و امید
و در اندیشه آن لحظه پر شور وصال
سیه این دفتر دل می کردیم
می نوشتیم بر لوح سیه
نه به گلبرگ درخت
خنک آن دم که دلت در تب و تاب یاریست
تا بدانند همه رهگزران این ره
سیر پروانه شدن دشوار است
که طلب اول این آیین است
که فنا در بر آن آتش عشق سوزان
بال پروانه شدن می خواهد
بنویسیم بر هر ورق از دفتر دل
زندگی یعنی همین آمدن و رفتن ماست
زندگی سیر طلب تا به فناست
تا بخواند هر سالک و هر رهگذری
عمر پروانه عشق بس کوتاست
زندگی یعنی همین فرصت پروانه شدن…
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
نیمایی بسیار زیبا و خوش آهنگ بود