سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      پست های وبلاگ

      شعرناب
      بابک خرمدین
      ارسال شده توسط

      آذر مهتدی

      در تاریخ : يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ۰۳:۴۹
      موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۳۵۳ | نظرات : ۲۳

      دوستان سلام می دانم متنم شاید برایتان آشنا باشه و خبر کهنه اما متن ارسالی از خبرنگاری هست که نگاهش را کاملا حس کردم وقبول داشتم شما چطور لطفا تا انتها بخوانید.
      آخرین اخبارشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۳ 
       
       شنبه / ۱ خرداد 1400
       
      پدر و مادر بابک خرمدین، «پدر و مادر» را مثله کردند!
       
      شاید تصور کنید اکبر خرمدین و همسرش، فقط دو فرزند خود و دامادشان را به قتل رسانده و جسدشان را مثله کرده‌اند اما اگر طی روزهای گذشته قدری دقیق‌تر فضای مجازی را رصد کرده باشید می‌بینید که ابعاد جنایت این دو نفر فقط محدود به اعضای خانواده نبوده و در واقع با کاری که کرده‌اند، مفهوم «پدر و مادر» را هم از دم تیغ گذرانده‌اند.
       
      این چند شوخی توییتری را با هم بخوانیم: «فعلا از دست پدر و مادرا چیزی نخورین، به کنترل تلویزیون و کولر هم کاری نداشته باشید، محض احتیاط با برادر و خواهرتون نوبتی تا صبح نگهبانی بدین تا ببینیم چه خاکی باید تو سرمون بریزیم»، «‏دستگیره اتاقمو با نخ وصل کردم به شاتگان»، «‏اگه یه روز مامانم منو بکشه دفاعیه‌ش اینه: چی بگم جناب قاضی؟ به نظر شما وضع اتاق یه دانشجو باید این باشه؟»، «‏آقا اون سوالِ "چگونه بمیریم بی آنکه پدر مادر بفهمند" فعلا کنسله، الان تمرکز کنید روی اینکه چطوری زنده بمونیم بی آنکه پدر مادر بفهمند».
       
      ده‌ها و صدها جملات به‌ظاهر طنزآمیز را به این چند توییت اضافه کنید و سری به استوری‌های دوستان و دور و بری‌های خودتان بیندازید تا ببینید چگونه ما داریم شوخی شوخی به مقوله «پدر و مادر» می‌تازیم و پدر و مادرها چگونه دارند جدی جدی زیر بار این شوخی‌ها می‌شکنند.
       
      یک بار دیگر ببینیم چرا اساسا خبر جنایت پدر و مادر بابک خرمدین اینقدر برایمان جالب بوده و آن را دنبال می‌کنیم. پاسخ ساده است؛ چون علاوه بر ارزش خبری برخورد و شهرت، یک ارزش خبری مهم به نام «استثنا» دارد. به زبان ساده‌تر، چون چنین رویدادی بسیار کم اتفاق می‌افتد یا در این مورد خاص، می‌توان گفت لااقل طی ده بیست سال اخیر با این حجم از قساوت اتفاق نیفتاده است، برای همه مهم شده و به چشم یک پدیده به آن نگاه می‌کنند. پس بنا به قاعده «النادر کالمعدوم - آنچه بسیار کم است مانند چیزی است که اصلا وجود ندارد»، اجازه نداریم به آن عمومیت بدهیم و بگوییم وقتی یک پدر و مادر با فرزندان خود چنین می‌کنند، پس ممکن است همه پدر و مادرها با فرزندانشان چنین کاری کنند!
       
      چرا این روزها سوی دیگر ماجرا را نمی‌بینیم؟ چقدر درباره خشونت فرزندان علیه والدین اطلاع داریم؟ علاوه بر اخبار فراوان حوادثی مبنی بر قتل پدر یا مادر یا هر دو توسط فرزندان، بسیاری از این خشونت‌ها اعم از کلامی، عاطفی، مالی و فیزیکی را در قبال پدر و مادرهای خودمان یا دور و بری‌هایمان به راحتی می‌توانیم ببینیم. خانه‌های سالمندان، امروز مملو از ساکنان پیر و ناتوانی است که فرزندانشان آنها را در گوشه‌ای رها کرده‌اند و سالی یک بار هم به آنها سر نمی‌زنند تا چشمشان به در خشک شود. در همین روزهای کرونایی، این پدر و مادرها هستند که برای تامین نیازهای خانواده و بیش از خودشان، تامین نیاز فرزندانشان، با حضور در محیط‌هایی که بعضا بسیار پرخطر هستند، تلاش می‌کنند که فرزندانشان در آسایش باشند. کم هستند پدرهایی که دستشان از شدت کار طاقت‌فرسا، پینه بسته و زخمی شده یا حتی جان خود را داده‌اند تا مبادا فرندانشان کوچک‌ترین کمبودی احساس کنند؟ کم هستند مادرهایی که سر سفره‌هایی که چندان پر و پیمان نیست، الکی می‌گویند سیر هستند و میل ندارند تا مبادا فرزندانشان گرسنه بخوابند؟ آیا خاطراتی که اغلب ما - تاکید می‌کنم اغلب ما و نه لزوما همه‌مان - از پدر و مادر خود داریم، خاطراتی توأم با مهربانی و فداکاری است یا کتک و آزار و شکنجه؟ واقعا این چه بی‌انصافی عمومی است که امروز به خاطر یک اقدام جنایتکارانه کاملا استثنایی، به شوخی یا حتی جدی داریم در توهین به پدر و مادرهایمان و جایگاه و مفهوم «پدر و مادر» با هم رقابت می‌کنیم؟ عجیب است که خیلی از این توییت‌ها و استوری‌ها را کسانی منتشر می‌کنند که اتفاقا در ایام روز پدر یا روز مادر، مخاطب را با کثرت انتشار عکس‌ها و متن‌های احساسی از پدر و مادرشان خسته می‌کنند. یا آن عکس‌ها و متن‌ها دروغ است یا این توییت‌ها و استوری‌ها صرفا برای جذب مخاطب!
       
      بد نیست به بهانه این سندروم «پدر و مادر»هراسی که به دلیل قتل فجیع فرزندان یک خانواده توسط پدر و مادرشان شیوع پیدا کرده، نگاهی به نتایج یک پژوهش درباره «ولی‌آزاری» بیندازیم تا ببینیم که اتفاقا گاهی خشونت فرزندان علیه والدین ابعاد گسترده‌تری دارد.
       
      بهار سال ۹۶ در فصلنامه پژوهشنامه مددکاری اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی، پژوهشی با عنوان «مطالعه درک و تفسیر والدین از پدیده ولی‌آزاری؛ یک مطالعه داده‌بنیاد در شهر تهران» به همت سهیلا صادقی فسایی عضو هیئت علمی گروه جامعه شناسی دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران و الهه شعبانی دکتری جامعه‌شناسی دانشگاه اصفهان منتشر شد که در آن مصاحبه‌هایی عمیق با ۴۰ پدر و مادر انجام شده بود. نتایج این پژوهش نشان می‌داد تقریبا همه این افراد، خشونت روانی - عاطفی شامل سرزنش، تهدید، تحقیر و تمسخر، اتهام‌زنی، بی‌احترامی، بی‌توجهی، بدبینی، قدرناشناسی، خشونت مالی و خشونت فیزیکی - رفتاری را تجربه کرده‌اند.
       
      گرچه دعوا سر این نیست که پدر و مادرها خشن‌ترند یا فرزندان، اما با مطالعه چنین پژوهش‌هایی می‌توان سوی دیگر ماجرا را هم درست‌تر دید.
       
      نکته دیگری که شاید قدری خروج موضوعی از محور اصلی این نوشتار داشته باشد، مربوط به مواجهه کودکان و نوجوانان با این اتفاق تلخ و مدیریت این موضوع است. فراموش نکنیم که این روزها اخبار و محتوای موجود در اینترنت، رده‌بندی و محدودیت سنی ندارند و موبایل و تبلت هم که به راحتی در دست‌ کودکان و نوجوانان است. وقتی این کودکان و نوجوانان محتواهایی را که ذکر آنها رفت بخوانند و از آن بدتر، اخبار این جنایت را که بی‌ملاحظه و برای جذب مخاطب با ذکر جزئیات خشونت‌بار در رسانه‌ها منتشر می‌شود بخوانند، در ضمیر ناخودآگاهشان چه اتفاقی می‌افتد؟ از «پدر و مادر» چه تصویری در این ذهن‌های پذیرا ایجاد می‌شود؟ اصلا تصویر هم به کنار، اساسا چه کابوس‌هایی را ممکن است تجربه کنند؟ از همه اینها بدتر، خیلی‌ها بدون ملاحظه حضور کودکان و نوجوانان در جمع‌های خانوادگی و فامیلی به بازنشر و تعریف این رویداد می‌پردازند و فکر می‌کنند که بچه‌ها حواسشان نیست؛ در حالی که اتفاقا بچه‌ها حواسشان به همه چیز هست.
       
      و نکته حاشیه‌ای آخر هم درباره محل وقوع این جنایت. هر جنایتی بالاخره در یک نقطه جغرافیایی اتفاق می‌افتد و این اصلا ربطی به ساکنان آن نقطه جغرافیایی ندارد. از بخت بد اهالی شهرک اکباتان، این جنایت فجیع در این منطقه از پایتخت رخ داده است. طی چند روز اخیر، بعضی از توییت‌ها در فضای مجازی، شوخی با این موضوع بود که باعث رنجش اهالی شریف این منطقه شده است.
       
      بد نیست که فرهنگ مجازی خود را در مواجهه با رویدادهای مهم که موضوع افکار عمومی قرار می‌گیرد و وجدان جمعی را جریحه‌دار می‌کند، قدری ارتقا دهیم تا مثل اتفاقی که درباره این جنایت افتاد، اولا شوخی‌های تهدیدکننده نهاد خانواده و جایگاه رفیع «پدر و مادر» مرتکب نشویم، ثانیا بر مواجهه فرزندان خود با چنین مقولاتی نظارت کنیم و نهایتا اینکه به محل وقوع یک جنایت، اصالت ندهیم چون این اتفاق در هر محله یا شهر دیگری ممکن بود اتفاق بیفتد و جغرافیای محل وقوع جرم - در این مورد خاص - هیچ نقشی در جنایت نداشته است.
       
      البته مقصران اصلی همه این اتفاقات، شخص اکبر خرمدین و همسر او هستند که با این قتل فجیع، در نظم روانی جامعه اخلال ایجاد کرده‌اند اما ما هم به عنوان شهروند فهیم و مسئول باید نقش خود را در جهت کاهش هر چه بیشتر آسیب‌های روانی ناشی از این اتفاق تلخ به درستی ایفا کنیم.
       
       
       خبرنگار حسام‌الدین قاموس‌مقدمدبیر حسام مقدم

      ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
      این پست با شماره ۱۱۲۹۸ در تاریخ يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ۰۳:۴۹ در سایت شعر ناب ثبت گردید

      نقدها و نظرات
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۱۰
      سلام خواهرم
      ظاهرا فقط بايد افسوس خورد متاسفانه!!!
      قداست و عشق پدر مادرها شده دست مايه ي شوخي هاي مجازي، و تمام مسائل قاطي شده
      در هيچ كشوري اينجوري راجع به هرچيزي جك نميسازند،من هم ناراحتم ازين موضوع
      و هميشه در اين حادثه ها معمولا ميديديم و ميخوانديم كه فرزندي فلان جنايت را انجام داده...
      و بيشتر هم از عدم سىواد و اگاهي يا توهماتي كه بعداز استفاده از محركهاي خطرناك مثل شيشه در شخص صورت ميگرفت، اما اينبار تمام معادلات بهم خورد،
      هرچند كه شايد بيمار هستند بنظرم, و واقعا هنگ كردم باورم نميشود،البته اين جنايت در هركشوري صورت ميگرفت تبديل به اعتراض مدني
      مهمي ميشد، اما ما از آنور بوم افتاديم طبق معمول هميشه دوباره موفق شدند مارا گيج كنند تا از اصل موضوع غافل بشيم!!! هي روزگار عجب دنياي بدي شده.
      آذر مهتدی
      آذر مهتدی
      دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ۰۵:۱۴
      درود بر شما
      موافقم مساله کمی بیشتر از کمی مشکوک است ابعاد جنایت از یکسو و پیشینه عملکردهای مخصوص در پرت کردن اذهان عمومی از سویی. این ماجرا با کمی کنکاش در طول تاریخ اتفاق افتاد قتل فرزندان به دست پدران بیمار چه روحی چه بیمار تعصب و نژاد پرستی و و... اما چرا این ماجرا بولد شد باید آنتن های حواس ملت حساس تر شود. اما متاسفانه ما درگیر احساسیم .
      😔😔😔
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۱۳
      به شدت موافقم صرفا درباره اينكه مفهوم مادر و پدر به چالش كشيده شده و دارند كه مانور زشتي ميدهند.
      آذر مهتدی
      آذر مهتدی
      دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ۰۵:۱۶
      بله دقیقا منم نظرم همینه
      ارسال پاسخ
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۹:۱۸
      هزار كار مثبت ديده نميشه
      صد حيف افسوس كه چنين اتفاقاتي خبرش جهاني ميشه!
      اي كاش ملت ما ياد بگيرند درست و كنشمند رفتار كنند، ولي كار ما شده همش شوخي و استوري
      طنز، اي كاش مردم ما كمي فقط كمي باهوش وظيفه شناس و سنگينتر با مسائل مهم اجتماعي برخورد كنند، بيچاره پدر مادر و هزاران بار بيچاره سرزمينم ايران💔.
      آذر مهتدی
      آذر مهتدی
      دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ۰۵:۱۷
      ای کاش😔😔😔
      ارسال پاسخ
      بهنود کیمیائی
      يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۰۵
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      آذر مهتدی
      آذر مهتدی
      يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۱۸
      درود جناب کیمیائی گرامی
      سپاس از مهر حضورتان ممنون که خواندید
      🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
      ارسال پاسخ
      سحر غزانی
      يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴
      سلام آذر بانوی عزیز
      ممنونم از نشر این مطلب
      واقعا خیلی از رفتارهای ما در مقابل یک سری اتفاقات بی فکر و عجیبه
      جدا از این حتی بابک خرمدین زنده بشه و به من بگه پدرمادرم منو به قتل رسوندند من باورم نمیشه
      طی این اتفاق چقدر خوب میشد قضاوت نکردن رو تمرین میکردیم
      ما که نمیدونیم چه اتفاقاتی بینشون افتاده و آیا میشه به این فضای مجازی بی درو پیکر که هرکی از راه میرسه یه حرفی میزنه اعتماد کرد؟
      و اما پدر مادر
      من از وقتی که یادمه تمام دغدغه ی من، تمام فکر و تمام مطالعاتم در باره والدین نابالغ بود
      نه اینکه بخوام خدایی نکرده با این صفت توهینی کرده باشم اما باور کنید با توجه به تحقیقاتی که داشتم و چیز های غیر قابل باوری که دیدم تمام این فساد ها از یک والدین نابالغ شروع میشه والدینی که رفتار درست با فرزنداشونو بلد نیستند
      یک مثال بارزش اتفاق وحشتناک و تاسف بار برای رومینای نوجوون بود که پدرش اونو به قتل رسوند
      من با فاجعه قتل کاری ندارم بلکه منظور من فرار از خانوادست
      نباید خانواده کاری کنه که اولا ازدواج کردن چنان برای فرزند مهم بشه که بخاطرش فرار کنه ثانیا اصلا نباید جوری رفتار کنند که فرزندانشون با اونها احساس غریبگی کنند
      متاسفانه توی جامعه ما خیلی از پدر ها دچار آلکسی تایمی هستند
      در کل سرتونو درد نمیارم
      اما هرچی و هر اتفاقی بیافته منشا اون اتفاق میتونه یک عقده توی کودکی باشه
      میتونه یک رفتار غلط از جانب خانواده باشه و...
      پدر مادر ها باید کتاب بخونند باید سواد بچه داری داشته باشند تا توی جامعه این فاجعه های بزرگ رو شاهد نباشیم
      آذر مهتدی
      آذر مهتدی
      دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ۰۴:۵۵
      درود بر شما سحر نازنین
      دقیقا موافقم با شما اما اینجا ایران عقب نگه داشته شده است. فقر مالی لز یک سو فقر فرهنگی حتی در طبقه مرفه ما از سوی دیگر، و عدم آموزش رفتارهای اجتماعی و حتی آموزش درست فرهنگ دینی و مذهبی که با بی توجهی به انحطاط کشانده شده؛ زمانی که برای بدست آوردن خواسته های کوچک دست به بدترین رفتارها زده می شود قتل دوست برای زنجیر سیصد هزار تومنی نمونه کوچکی از آن و قتلهای ناموسی و جاهل مآبانه خیابانی و الی ماشااله .... ما در جامعه بیمار از سلامت نمیتوانیم صحبت کنیم. افسردگی بیداد می کند.... تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل
      مانا باشی🌺🍃🌺🍃🍃
      ارسال پاسخ
      حسن لطفی
      يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۰۳
      آذر بانو خندانک
      اگر هم نوعان دیگری
      این کار رو می کردند
      آدم رنج می کشید ومی گفت
      یک جنایت است قتل است
      مثل سایر قتل های رایج در دنیا
      اما این چی بود؟
      مادر؟ پدر؟
      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      حسن لطفی
      يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۰۳
      آذر بانو خندانک
      اگر هم نوعان دیگری
      این کار رو می کردند
      آدم رنج می کشید ومی گفت
      یک جنایت است قتل است
      مثل سایر قتل های رایج در دنیا
      اما این چی بود؟
      مادر؟ پدر؟
      ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      اميرحسين علاميان(اعتراض)
      يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ۲۳:۰۱
      حسن جان سلام و به شدت باهات موافقم
      اخه واقعا پدر ومادر و فرزند كشي؟!!!!!!!!
      اين چي بود كه يهو آوار شد روي سرمون بخدا اينا از علامتهاي اخرالزمانيه باوركن خندانک
      ارسال پاسخ
      آذر مهتدی
      آذر مهتدی
      دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ۰۵:۰۹
      درود جناب اعلامیان
      بله موافقم اما تب علامت بیماری و این اخبار فجیع علامت و هشدار بیماری جامعه ماست. نیاز به امداد داریم نیاز به درمان داریم تا جامعه ی ما از عفونت شدید روحی تلف نشده باید فکری کرد
      😔😔😔😔
      آذر مهتدی
      آذر مهتدی
      دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ۰۵:۲۸

      درود جناب لطفی
      بله خیلی دردناک و دردناکتر رفتارهای ما در فضای مجازی و انتقال و گسترش آن به خانه هامان. بی آن که بدانیم پدر و مادر زحمت کشمان چقدر از شوخی های سخیف بعضی از فرزندان رنج می برند. که حتی به شوخی و مزاح با چنین بی رحمانی مقایسه می شوند البته بیرحمانه قضاوت نکنیم ما بخشی از ماجرا را که در ظلمات بی اطلاعی مخفی مانده نمی دانیم چه بسا ما در شرایطشان قرار داشتیم چنین کارهولناکی هم اگر نمی کردیم حداقل نفرین می کردیم یا چه می دانم با کمی دقت در بعضی خانواده ها افراد ضعیف بدترین عملکرد را در معضلات و گرفتاریها از خود نشان می دهند.چون ناتوانند.
      ما نه قضاوت، نه توجیه؛ هیچ کدام! فقط تاسف از آن و تلاش برای یافتن راههایی برای جلوگیری از ادامه چنین مسائل دهشتناک باید بیابیم.
      مانا باشید🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃
      ارسال پاسخ
      مجتبی شهنی
      يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۴۷
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      آذر مهتدی
      آذر مهتدی
      دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ۰۵:۲۹
      😔😔😔😔
      ارسال پاسخ
      سارا (س.سکوت)
      يکشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۰ ۲۱:۱۸
      درودها بانو جان
      من به شخصه هیچ وقت نتوانستم باور کنم که چنین کاری به دست پدرو مادری انجام شده حتی حرف زدن ونوشتن در مورد این عمل حالم وخیلی بد می کنه
      باور کنی یانه سه بار اومدم متن وبنویسم باز نتونستم
      چه جوریه که بعضیا راحت اونا تبدیل به شوخی می کنند😔
      آذر مهتدی
      آذر مهتدی
      دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ ۰۵:۲۱
      درود سارا بانو جان
      درد جامعه ما فراتر از تمام دردهاست ما ملتی هستیم که به خود زخم می زنیم در برابر دشمن به خودی حمله می کنیم پاک از آداب زندگی دورشده ایم به بلوغ فکری نرسیده لودگی را پیشه کرده ایم حتی بهلول وار هم برخورد نمی کنیم اصلا ماهیت خود را از کف داده ایم. فقط می توانم بگویم کتمان درد درمان نیست.تا درد را نشناسیم علاج نتوانیم. فقط می توانم بگویم بحران زده و ضربه مغزی خورده ایم ما از خودی در زمین خودمان گل خورده ایم 😔😔😔😔😔
      ارسال پاسخ
      قربانعلی فتحی  (تختی)
      سه شنبه ۴ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۴۰
      درود برشما
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      آذر مهتدی
      آذر مهتدی
      چهارشنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ ۱۶:۵۹
      درود بر شما جناب فتحی
      سپاس از لطف حضورتان
      🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🌺🌺🌺🍃🌺🍃
      ارسال پاسخ
      تاراناصری راد (خاطره)
      سه شنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ۱۳:۳۹
      درود فراوان مهر بانو جان خندانک
      مطلب بسیار مفیدی بود که ای کاش جامعه ی ما هر اتفاقی را به باد سخره نمیگرفت بعضی وقتا بازخورد یه اتفاق این چنینی از خود اتفاقه تلخترخودشو نشون میده
      که برادربزگوار علامیان به مطالب جالب وقابل ملاحضه ای نیز اشاره کردن
      چنین مطالبی نیاز است به گوش عموم جامعه برسد بخصوص اونایی که عامل اصلی انتشار موج منفی ومسخره کردن مواردی هستند که باید خیلی جدی ومحتاطانه به آنها پرداخت
      تا چنین موضوعاتی دامن عموم مردم را نگیرد
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0