سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

تبلیغات متنی

♪♫ صدای شاعران ♪♫

تقویم روز

دوشنبه 30 فروردين 1400
    8 رمضان 1442
      Monday 19 Apr 2021

        پر نشاط ترین اشعار

        کانال رسمی شعرناب

        بار پروردگارا، دلهاي ما را به باطل ميل مده پس از آنکه به حق هدايت فرمودي و به ما از لطف خود رحمتي عطا فرما، که تويي بسيار بخشنده (بي‌منّت). آل عمران آیه ۸

        دوشنبه ۳۰ فروردين

        پست های وبلاگ

        شعرناب
        مکتب ادبی نور گرایی - فِرِسته 2
        ارسال شده توسط

        محمد علی رضاپور

        در تاریخ : چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵
        موضوع: آزاد | تعداد بازدید : ۸۱ | نظرات : ۴

        2. فراخوان اتحاد نور اندیشان جهان با هر دینی 
        (البته بی گمان، منظور این نیست که منِ مسلمان، بجای قرآن، ترکیبی از آموزه های کتاب های آسمانی و مطالب تحریف شده ی آنها را بپذیرم، بلکه منظور این است که با پیروی از قرآن و عقیده به قداست قسمت های مشترک و تحریف نشده ی کتاب های آسمانی، اشتراک خود با پیروان دیگر کتاب های آسمانی را نشان دهیم و بجای تاکید بر غیر همدین بودن با آنها، این بار ضمن حفظ ارزش های دینی (و نکات مثبت قومی و ملی) خود، آماده شویم برای اتحادی بر محور آموزه های خدایی در مقابل اندیشه های اهریمنی) 
        3. محوریت فضایی مثبت، دوست داشتنی و  امیدوارانه در کلیت اثر
        4. اصل تعادل
        رهنمون: 
        جسم و روح، واقعیت و تخیل، حقیقت و فراحقیقت(عالم غیب)، دنیا و آخرت و از این قبیل بصورت متعادل در کلیت آثار نورگرا وجود خواهند داشت 
        (هر چند ممکن است بصورت موقعیتی و موقت و در برخی آثار خاص، غلبه با جنبه ای خاص باشد). 
        5. بهره گیری از جنبه های مثبت سنت و صنعت(جهان سنتی و جهان مدرن و پست مدرن) در کنار هم
        6. رویکرد جامع به هستی درزیرسایه ی خدا و در دو محور من و ما  یا به عبارتی فرد و جامعه
        رهنمون:
         خدا: یکتای همیشه اثرگذار و نوربخش هستی در رأس و به عنوان حقیقت و  اصل هستی
        من: نگاه به حقیقت انسانی "من" از جنبه های فلسفی، روانشناختی، اجتماعی و غیره یا به عبارتی: منِ عینیِ شخصیت های اثر و اندیشه ها، خواسته ها، توان و محدودیت و همه ی ویژگی های آنها 
        ما: خانواده، نزدیکان، دوستان، جامعه، ارتباطات، دوستی ها، دشمنی ها و... 
        "من" و "ما" بعنوان دو رویکرد اصلی در مکتب نور گرایی، برپایه ی تأثیر پذیری از سه رویکرد قالبی مهم قرار می گیرند، یعنی در آن  قالب ها یا محیط ها (گاهی) بطور مستقیم و (گاهی) غیر مستقیم قرار می گیرند و خود را نشان می دهند. 
        این سه قالب جامع محیطی عبارت اند از:
        دیروز، امروز و فردا
         دیروز: قالبی در محیط غیر مستقیم و آنچه پایه و بنیانش در  گذشته گذاشته شده و تاثیراتش بر زندگی امروزمان پدیدار است مانند
        تاریخ، میهن، زبان مادری و بطور کلی فرهنگ بومی و در حوزه های دیگر، ویژگی هایی همچون عوامل وراثتی و... که پیوندی میان شخص و گذشته ی او هستند. 
         امروز:  قالب محیطی مستقیم یعنی واقعیت های روز و دوره ی معاصر و تأثيرات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... آنها بر افراد و جوامع مختلف و حتی بر پدیده هایی مانند محیط زیست
        فردا:
        قالبی در محیط غیر مستقیم و 
        در دو بُعد دنیوی و اُخرَوی:
        در بُعد اخروی، آنچه به زندگی پس از مرگ مربوط می شود.
        در بُعد دنیوی، آینده نگری و برنامه ریزی در سطوح مختلف برای آینده و بویژه نبرد بزرگ حق و باطل بین یاران حضرت مهدی و یاران دجال  
        نکته:
        دلیل این که تنها  از نام های زمانی استفاده کرده و نام های مکانی را به کار نبرده ایم، این است که طبعا زمان در مکان خود، جریان می یابد و مثلا وقتی می گوییم "امروز"، این ظرف زمانی در محیطی مکانی هم حضور خود را نشان می دهد و با جامعیت آنچه گفته ایم، تفاوت قائل شدن بین این جا و آن جا نیز الزام آور نیست،
        به عبارت دیگر، این جا و آن جا، خارج از دیروز و امروز و فردا نیستند. 
        مطلب دیگر این که:
        در نگاهی ژرف تر و فراتر از زمان، گذشته، حال و آینده به یگانگی می رسند.
        (ادامه دارد)
        #محمدعلی_رضاپور (#مهدی)

        ارسال پیام خصوصی اشتراک گذاری : | | | | |
        این پست با شماره ۱۱۰۰۰ در تاریخ چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵ در سایت شعر ناب ثبت گردید

        نقدها و نظرات
        قربانعلی فتحی  (تختی)
        چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۵:۱۶
        درود برشما جناب رضا پور
        خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
        مجتبی شهنی
        چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۶:۳۰
        درود بزرگوار خندانک
        مجتبی شهنی
        چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۶:۳۰
        خندانک خندانک خندانک
        محمد علی رضاپور
        چهارشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۹:۲۸
        سلام و درود خندانک
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.



        ارسال پیام خصوصی

        نقدو تحلیل شعر شاعران سایت

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک

        حمایت از شعرناب

        شعرناب

        با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0