بسم الله الرحمن الرحیم
یا رب العالمین
آوردگاه آدمی به برهوت یقینا اهداف مشخصی داشته است. با اینکه این میتواند مساوی با گناه آدم به پیش برود، اما دور از علم و حکمت خالق است که برای مخلوق برنامه نداشته باشد، پس بحثی نیست. اما در بهشت اول مطابق آیه ی قرآنی حضرت حق میفرماید که
وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَنِي آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ ۖ قَالُوا بَلَىٰ ۛ شَهِدْنَا (سوره اعراف آیه۱۷۲).
و به یاد آر هنگامی که خدای تو از پشت فرزندان آدم ذرّیّه آنها را برگرفت و آنها را بر خودشان گواه ساخت که آیا من پروردگار شما نیستم؟ همه گفتند: بلی، ما گواهی دهیم.
و این شهادت در عالم ذر یکی از یاد آوری هایی است که در روز محشر اتفاق خواهد افتاد.
پیش گفتاری که لازم بود تا به توحیدی فراگیر و فطری در کنه ذات درون تک تک مان یاد آوری شود
و اما تقابل چهار تیپ شخصیتی
مومن ، منافق ، مشرک ، کافر
درد سرها همه از محل زیاده خواهی کافران و اولیاء پذیری شیطانی آنان شروع میشود. تا بدانجا که منافق یارشان و مشرک در کارشان بوده
اما
مومن که یکی از اسماء الهی است محل اتصال قلوب و مامن آشنایان حق و رب العالمین اند. اینکه چطور در این دسته قرار میگیرند جدای از شناسایی آنها قبل از ورود به عالم خاکی، امتحان های مستمر و مداومی است که جزو شاکله ی خلقت دنیاست. و نقشِ قربالگر را به صورت مشخص و خاصی ایفا میکند.
دلایل تقابل خیر و شر بعد از شناسایی تیپ های شخصیتی
چندان نا روشن نیست. عمده زیاده خواهی نفسانی
و در برابر این خواست شوم ایمان سد محکمی است
که نمیگذارد ارزش ها تضعیف شود و خواسته هایشان به نتیجه برسد.
ایمان مشت محکم در دهان زیاده خواهان است
و اما شهادت
در تمام این صحنه ها رب العالمین شاهد و ناظر است و چون وجود محض است میدان به باطل هم می دهد اما به نحوی که حق پایمال نشود.
توجه شما را به آیه ای استراتژیک در قرآن سوره مبارکه فتح دعوت میکنم
وَلَوْ قَاتَلَكُمُ الَّذِينَ كَفَرُوا لَوَلَّوُا الْأَدْبَارَ ثُمَّ لَا يَجِدُونَ وَلِيًّا وَلَا نَصِيرا ۲۲
و اگر كسانى كه كافر شدند به جنگ با شما برخيزند قطعا پشت خواهند كرد و ديگر يار و ياورى نخواهند يافت
سُنَّةَ اللَّهِ الَّتِي قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلُ وَلَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلًا ۲۳
سنت الهى از پيش همين بوده و در سنت الهى هرگز تغييرى نخواهى يافت
این یک سنت الهی است که تغییر در آن نا ممکن است
یک اساس نامه ی آفرینش که تمام خلق بر اساس آن آفریده شده است.
ولی شهادت یک منظر جزیی است در یک حرکت کلی
شاید بار ها و بارها در مسیری در کشوری که سعی بر پالایش از غیر حق دارد شکست ها اتفاق بی افتد ولی در جمع بندی کلی میتوان دست باز رب العالمین را در پیروزی هایی که اهدا کرده است دید.
شهید فرزند نور است
شهید در این سیر تحول کلی و پهنای تکامل نور در دنیا، نور زاده ای کوچک است که به دست رب العالمین نور شناس میشود
نور را در می یابد برای خاموش نماندن آن تا پای جان تلاش می کند و نهایت امر به نور اتصال می یابد.
تمام اینها شاید مقدمه ای بود برای چگونگی انتخاب شهید برای
ورودش به وادی عشاق که اگر عمری باقی باشد در شمارگان
بعدی توضیح خواهم داد.
و السلام علیکم و رحمة الله
اجرکم الاالله بسیار عالی
دست مریزاد