پنجشنبه ۱ آذر
تیغ زن را عاشقت کردی شعری از موسی عباسی مقدم
از دفتر نوا ونما نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۱۱ شماره ثبت ۹۸۸۴۱
بازدید : ۲۲۹ | نظرات : ۲۶
|
دفاتر شعر موسی عباسی مقدم
آخرین اشعار ناب موسی عباسی مقدم
|
تو من را عاشقت کردی وطن را عاشقت کردی
گل سرخ وشهید بی کفن را عاشقت کردی
به یک مرثیه ی غم اشک هایم را در آوردی
محرم آمدو زنجیر زن را عاشقت کردی
به شب تصویر غمها را میان مجلس آوردی
که آخر پرده بیت الحزن را عاشقت کردی
میان کوچه ی دلبستگان عشق چرخیدی
خیابانو بیا بان وچمن را عاشقت کردی
میان فاطمیه آمدی از آسمان گفتی
حسین را عاشقت کردی حسن را عاشقت کردی
تو از شمشیر واز دشمن نترسید ی که آخر سر
به محراب عبادت تیغ زن را عاشقت کردی
موسی عباسی مقدم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
و هنوز دود از کنده می خیزد این شعر از شعرهای خوب است؛که در پایین دستدر مسیر نظر نیست.و حواسها فقط به بالا معطوف است و شعری که شعر نیست.
این شعر اما از اشعار متعهد و خوب است از جناب آقای عباسی مقدم؛ با محتوایی ارزشمند؛زبان شعر ساده و بی تکلف و آهنگین بود
؛ اما نو و با طراوت بود.
هزج مثمن سالم بود و عناصر وزن و قافیه در سلامتند.و ایکاش کدهای بیشتری برای شناخت ممدوحتان به مخاطبان میدادید.
آل علی پشت و پناهتان