نـجاتـم ده ؛ شـدم من غـرق چـشمـت
مـرا خشـکانـده در جـا بـرق چـشمـت
مـنـّـور شـد زمیـن و آسـمان ، چـون :
طلـوع کـرد آفـتاب از شـرق چـشمـت
***********
پـری ایـن هـیکلـست یا بـرج میـلاد
بــزن کــم رُژ بـه لبــهـایـت پــریـزاد
تـو را در روزنــامـه تــیتــر کـردنـد :
پـریـنامـی نـگاهـش ، کـشتـههـا داد
***********
گلی هستـم به دستـت ، پـرپـرم کـن
مــرا آتــش بــزن ، خـاکـستــرم کــن
مــثـال آب و مــاهـی را شــنـیــدی :
مـنـی کـه عـاشـقم ، عـاشـقـتـرم کـن
***********
آن عشـقِ زمین بـوده که سیـب افـتادش
آمــد نیــوتــن جــاذبــه نـامـش دادش !!
خـودکـار بـخـود جـذب کـند آنـکـس که :
بـینـقـص و درسـت بـاشـد اگـر بنـیادش
***********
نه حال خوشـی مانْد نه خیال تختی
مـائـیم و هــزار گـونـه از بــدبخــتـی
امروز گذشـت و وای به حـال فـردا !
عمـر میـرود و میـگذرد بـا سـختی ..
***********
رقـّـاصی و اطـوار و قـِـر و طنـّـازی
کـردسـت مـرا شهـید نـازت ؛ نــازی
دیـروز که عشـوههات سرگرمم کرد
امـروز فقط هست هـوس لـب بازی
***********
شـانـه زدهای بـا سـِشـوار بـر گیــسو
طــرح قلــم انــداخـتــهای بــر ابــرو
رُژی بـه لـب و گـونـه و پنـکک بر رو
زیـبـا شـدنـت مبـارکسـت شهــبـانــو
***********
بــر جشــن تـولّـدت مــرا دعـوت کـن
اتـمام رسـید و خـانـه را خلــوت کـن
مـهـمان بکـن مــرا بـه تــختـخوابــت
ای عــشق ؛ مـرا ممـلوِ از شهوت کـن
***********
آنــقـدر بــرای هـم لالایـی خــوانـدیـم
وجـدان هـم و بـالاخـره خـوابـانـدیـم
دانی تـو دلیل خفـّـت ما در چیـست ؟
اینست جواب : که بی تفاوت ماندیـم
***********
سـی سـال تـمام عمـر به غـفلـت بـگذشـت
در داخــل مــنجــلاب و نکــبت بــگذشـت
بـــگـذر که چـو بعـد از ایـن نـباشـد بـهتـر
نسـلی کـه حـیاتـشان بـه ذلّــت بــگـذشت
***********
مـیبـینـی و هستـی تـو خـدایا قاضـی
از بخـت بــدم ؛ عــاصـیــم و نـاراضـی
تـعارف نکن مـرگ بگـیر جـانم ، چـون :
" از زنــدگی خــودم نـباشــم راضــی "
***********
مـرا خـودکار و دفتـر دلــخوشـی بــود
وجـود ناخـوشـیها ، حـقکـشـی بــود
قلــم حــق داده بـــر مــرگ جــوانـی :
کـه در انــدیشــهٔ او خــودکشــی بــود
***********
نـفـوذ کـرده بــسـی مـاتـم بـه جـانـم
دگــر تأثــیـر نـــدارد غـــم بـه جـانـم
مــرا دردیـسـت تــوان بـی نــهایـت !
نـمیـبخـشــد اثــر مـرهـم بـه جـانــم
( دوبــیتــیهـا و دلــرباعــیهـای
یـــزدان ماماهانی )
دو بیتی های زیبایی بودند
دستمریزاد