سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    عطر یاد تو

    شعری از

    محمد پازوکی

    از دفتر شعرناب نوع شعر چهار پاره

    ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۹ ۲۱:۵۸ شماره ثبت ۹۳۷۲۰
      بازدید : ۱۵۹   |    نظرات : ۵

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    دفاتر شعر محمد پازوکی

    عطر تو بعد روز بارانی
    عطر دریا و جنگل و کوه است
    من نفس می کشم هوای تو را
    کان هوا از ترانه انبوه است
     
    یادم آمد به روزگار بهار
    سوی ییلاق تو سفر کردم
    عطر نارنج و پونه می آمد
    از دلِ پونه ها گذر کردم
     
    مقتدا گشتی و به کنجِ لبت
    اقتدا کردم از مسافتِ دور
    عطر میخانۀ تو مستم کرد
    جام لب مملو از شراب طهور
     
    مانده بودم ازل کجا بودی
    یا تو بودی و کور بودم من
    در هبوط از بهشت هم بی شک
    از کنار تو دور بودم من
     
    ناگهان کوچ کردی از شهرم
    اضطرابم مرا به مرگ سپرد
    ابر هم گریه کرد بر حالم
    شهرِ وامانده بر تگرگ سپرد
     
    مرده در من کنون پلنگی که
    دست هایش به ماهِ تو نرسید
    روی یک صخره در شبی جان داد
    روی یک صخره ، بی تو ، بی تردید
     
    عطر و بوی فرشته می آید
    مانده ام در میانِ خوف و رجا
    از تنم پر کشیده روح ، ولی
    من نفس می کشم هنوز تو را
     
    البرز - فردیس
    ۵
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    عباسعلی استکی(چشمه)
    پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ۱۵:۳۲
    درود بزرگوار
    چهارپاره بسیار زیبا و شورانگیز بود
    دستمریزاد
    موفق باشید خندانک
    محمد باقر انصاری دزفولی
    پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ۰۹:۱۱
    درود بر اندیشه ناب شما
    هنرمندوشاعر ارجمند
    همواره تابان
    جوشان وخروشان باشید
    خندانک خندانک خندانک خندانک
    مسعود الوندي
    پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵
    سلام وعرض ادب
    بنده شاعر نيستم فقط بدنبال واژگان هستم
    گل واژه: عطر ميخانه تو مستم كرد

    پسنديده بود
    ممنون از خلق ان
    آرزو عباسی ( پاییزه)
    پنجشنبه ۴ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸
    درودها شاعر گرانقدر خندانک
    مریم کاسیانی
    جمعه ۵ دی ۱۳۹۹ ۱۶:۰۸
    درود بر شما شاعر گرامی خندانک

    بااحساس و زیبا بود خندانک خندانک

    پاینده باشید خندانک
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0