قصیده ای تقدیم به روح استاد محمدرضا شجریان
ای آنکه صوت توست حمد و ثنا بخوان
هر که تو را شنید از اغنیا بخوان
وقتی نمی رسد صدایم به کوی دوست
باشد صدای تو صدایم دعا بخوان
دارد هوای گریه گل نرگس غمین
باران صدای توست در این هوا بخوان
هر چند بسته اند راه نفس ولی
از حق نفس بگیر بی اعتنا بخوان
زینت ده تمام مجالس صدای توست
هم در زمان عیش هم در عزا بخوان
درک صدای تو نه باد خزان کند
ای بلبل صبا برای صبا بخوان
محو تو می شوند تمامی ملک عشق
ای جلوه گاه انجم و ارض و سما بخوان
درمان زخم و مرهم درد است ناله ات
تنها طبیب عاشق و درد آشنا بخوان
ما روزه ی سکوت داریم سال هاست
افطار می کنیم فقط ربنا بخوان
هرچند گفته اند حرام است صوت عشق
صوت تو بوده است قبله نما بخوان
آواز تو تمام جهان را حیات داد
ماییم مرده فاتحه ای بهر ما بخوان
زنجیر بگسلد صدای شکوه تو
ماندیم ما به مخمصه و تنگنا بخوان
شب می رود بدون شک و می رسد سحر
با خنجر طلوع و صدای رسا بخوان
هر چند خسته ای و دلت هم شکسته است
ای ناجی صدا ای خوش نوا بخوان
بلبل به عشق گل از غم رها شود
ای بلبلی که کنج قفس هم رها بخوان
همسایه و رفیق ره رستمی کنون
از آریو برزن و از سورنا بخوان
بی اعتنا به نور آخر به ظلمت است
ما نیز داده ایم اینک بها بخوان
پرواز کردی و سفرت خوش ولی بدان
ما را به درد غیبت خود مبتلا بخوان
آواز تو اذان و دعا و نماز عشق
صوت تو مهدی است چون انبیا بخوان
استاد ماندگاری و حی و پر از شکوه
رفتی به سوی حضرت عشق و وفا بخوان
" هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق "
برخیز زنده ای تو محمد رضا بخوان
#ابوالفضل_پورشریعه
استاد شجریان برای من نمرده است . او تا ابد در یاد ها و دل ها زنده است
هرگز آنها را که بی حرمتی می کنند به استاد عزیز . نمی بخشیم ...
باید که خاک درگه اهل هنر شویم !
خسروه آواز ایران..استادشجریان
غرق دریای غم مرگ تو شد میهن ما
درفراق غم تو، عشق نمایان شده است
تو صدایت پر مهر است و صفا باز بخوان
در فراقت دل ماتم زده ویران شده است