قشنگ مهربان با نجابت فرق داری
گل زیبای من با این جماعت فرق داری
تو عشق خالصی در این لجن آباد بی عشق
که با معشوقه های بی اصالت فرق داری
تو مجموع نقیضینی؛نجیبی شیطنت دار
که هم در شیطنت هم در نجابت فرق داری
فرشته خویِ شهلا چشم ِشهرآشوب ِشیرین
تو با نادلبران، دلبر! به غایت فرق داری
تو یک معجون پاکی،گوهر نایاب نابی
اصیلی... هم به صورت هم به سیرت فرق داری
تو خاتون غزل های منی زیبای نازم
تو یکتایی برایم... تا قیامت فرق داری
در این دوران خشکِ واقعیّت پرور سرد
شبیه قصه هستی، با حقیقت فرق داری
زلالی،مهربانی، ساده ای،پاک و عمیقی
تو با هم عصرهایت بی نهایت فرق داری
به مانند تو در دنیای ما مادر نزاده
تو از هر بابتی ای بی شباهت فرق داری
کسی حتی کمی هرگز شبیهت نیست جانا
تو یکتایی.... عزیزِ با محبت فرق داری
تو بارانی که می باری به شورآباد قلبم
مسیحا دم! همیشه با طراوت! فرق داری
میان دفتر شعر ِسراسر ضعف تالیف
تو آن بیتی که از حیث بلاغت فرق داری
تو آن سیمای گرم آشنا هستی برایم
که با ته چهره های شهر غربت فرق داری
غزلی ناب و زیبا بود
دستمریزاد