سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
||||||||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
با اجازه پنجره ای سبز میگشایم بر این شعر بسیار زیبا و شاهکار
متاسفانه اكثر آثاری كه در ایران تحت عنوان پست مدرنیسم ارائه می شود، آمیزه ای است از مدرنیسم و پست مدرنیسم. شاعر امروز باید نیاز به ساختارشكنی را حس كند نه اینكه با در هم ریختن نحو جملات و مصراع های بی ربط، آثاری ارائه دهد و تئوری پست مدرن را به آنها سنجاق كند. شعر شما توانسته است با این تابو شکنی در زمره شعرهای بسیار ناب قرار گیرد که مولفه های آن بی نظیر و بی بدیل است.
ما هنوز از لحاظ فرهنگی، ادبی و هنری از مدرنیته عبور نكرده ایم و شرایط و مناسبات فرهنگی و ذهنیت های ادبی ما آمادگی پذیرش برخی از مولفه های پست مدرن را ندارد. باید هنگام آفرینش یك اثر هنری به شرایط اجتماعی و فرهنگی اجتماع نیز توجه داشت. شاعری موفق است كه به شرایط، نیازها و مسیر فكری جامعه خود واقف باشد و شعر شما توانسته است بسیار زیبا از این سدها و صفوف عبور کند و شاهکاری شده که از خواندن آن لذت میبرم.
موفق باشید همیشه.