سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

چهارشنبه 7 آذر 1403
  • روز نيروي دريايي
26 جمادى الأولى 1446
    Wednesday 27 Nov 2024
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      چهارشنبه ۷ آذر

      (آدم )

      شعری از

      ایمان اسماعیلی (راجی)

      از دفتر قالب سه گلشن نوع شعر آزاد

      ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۲۱ شماره ثبت ۸۶۱۸۴
        بازدید : ۱۶۶۲   |    نظرات : ۹۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر ایمان اسماعیلی (راجی)
      آخرین اشعار ناب ایمان اسماعیلی (راجی)

      گاهی دوای عاشقی کردن گناه است 
      بگذار آدم ها بگویند اشتباه است

      من عاشق ویرانه های جنگ هستم
      دلداده ی خاک و کلوخ و سنگ هستم
      من زاده ی یک طرز فکر اشتباهم 
      دلواپس این زندگی ای ننگ هستم
      در اوج پروازم ملخ ها را شبیه ام
      روی زمین مثل شغالی لنگ هستم
      باور ندارم این همه سر در گمی را
      در جستجوی چهره ای  یکرنگ هستم
      شاید شما هم سال ها( آدم) ندیدی 
      من هم برای دیدنش دلتنگ هستم....

      گاهی برای زندگی باید عوض شد
      یک لحظه رسم بندگی شاید عوض شد....

      ــــــــــــ ایمان اسماعیلی راجی ـــــــــــ
       شعر هایم جاودانه خواهند شد
      قالب سه گلشن : قالبی برای سرایش و دارای سه بخش با ساختاری مهندسی شده است که به ترتیب عبارتند از:
      ۱-آغازگر یا عنوان یا مقدمه
      ۲-بدنه یا متن
      ۳- پایانبخش یا حسن ختام یا نتیجه🌹
      ۱
      اشتراک گذاری این شعر
      ۷۴ شاعر این شعر را خوانده اند

      علیرضاغلامی متا

      ،

      معین آریان فر

      ،

      سیلویا اسفندیاری

      ،

      زینب بویری (خزان)

      ،

      دانیال شریفی ( دادار تکست )

      ،

      سمانه کیخا

      ،

      فریبا غضنفری (آرام)

      ،

      کبری یوسفی

      ،

      مسعود اسماعیلی

      ،

      محمد حسین اخباری

      ،

      مجتبی شفیعی (شاهرخ)

      ،

      محمد علی رضاپور

      ،

      درویش حسین ندری

      ،

      بهرام معینی (داریان)

      ،

      طوبی آهنگران

      ،

      غلامرضا مهدوی (مهدوی)

      ،

      مدیر ویراستاری

      ،

      محمد امیری

      ،

      محمد باقر انصاری دزفولی

      ،

      مرضیه حسینی

      ،

      عباسعلی استکی(چشمه)

      ،

      مینا فتحی (آفاق)

      ،

      قربانعلی فتحی (تختی)

      ،

      محمد سطوت (م سطوت)

      ،

      علی اکبر مجدراد

      ،

      مصطفی دهقانی

      ،

      ایمان شاد

      ،

      سیده نسترن طالب زاده

      ،

      علی مزینانی عسکری

      ،

      فرشاد جهانگيري

      ،

      یونسی یونس

      ،

      محمد ریحانی

      ،

      مجید آریانژاد

      ،

      علی غلامی

      ،

      نیهاد زمان

      ،

      مهدی فروزنده

      ،

      محمودرضا رافعی (رافع)

      ،

      ابوالحسن انصاری (الف رها)

      ،

      ابراهیم آروین

      ،

      علی شربتی(عارف انزانی)

      ،

      ایمان اسماعیلی (راجی)

      ،

      تورج شاه علی

      ،

      الیاس محمودی نیا

      ،

      نسرین حسینی

      ،

      بتول رجائی علیشاهدانی(صنم)

      ،

      علی سالاریان

      ،

      فاطمه کیانی(میترا)

      ،

      فاضل فخرالدینی تخلص (مالک)

      ،

      مهرداد صالحی

      ،

      ابراهیم هداوند

      ،

      مظاهر حیدری(پسر پائیز)

      ،

      ابراهیم حاج محمدی

      ،

      حسن مصطفایی دهنوی

      ،

      ولی اله بایبوردی

      ،

      فروغ فرشیدفر

      ،

      مصطفی مشهدی بی نشان

      ،

      محمدجلایری (شاکی)

      ،

      بابک قدمی و اریانی (ققنوس)

      ،

      ندا عبدحق

      ،

      نسرین علی وردی زاده

      ،

      سید رضاقاضوی دوزین

      ،

      نگار نگارینا

      ،

      ملیحه ارجمند ( م الف باران)

      ،

      علی غلامی تخلص وفا

      ،

      سروش افغان

      ،

      دانیال صفی پور منصوری(یوسف)

      ،

      وحید حیران

      ،

      یگانه عسکری

      ،

      ابوالفضل زندیه شاهین

      ،

      معصومه فیروزی کریانی

      ،

      فاطمه غیبی پور

      ،

      طاهره حسین زاده (کوهواره)

      ،

      سید علی کهنگی (واسع)

      ،

      پریسا کلهر

      نقدها و نظرات
      محمد حسین اخباری
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۲:۱۸
      باسلام و احترام
      سه گانه ی بسیار بسیار زیبایی است
      چون اجازه ی نقد داده اید در کمال احترام به حضورتان عارضم که در مصراع
      "دلواپس این زندگی ای ننگ هستم " بهتر است بفر مایید
      " دلواپس این زندگی یِ ننگ هستم " به دو دلیل اول آنکه از نظر رسایی موزون تر است دیگر اینکه با صفات اشاره ی ( این وآن) نباید کلمه را بصورت نکره آورد
      اگر میخواهید ( زندگی ای) بکار ببرید باید صفت اشاره (این ) را حذف کنید
      نکته ی دیگر اینکه دو کلمه (کلوخ و شغال) زیاد با بقیه بافت کلامتان تناسب ندارد
      عرایضم را حتما به روحیه بلندتان بخشیده اید
      بهترینهارا برایتان آرزو دارم
      موفق باشید
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۲۳
      سلام و عرض احترام و ادب محضر استاد ارزشمندم
      ممنونم از لطفتون بزرگوار بله درست میفرمایید
      منظور من هم از زندگی ای همن زندگیه یا زندگی ی ست
      و درود از نکته دوم چشم ه دیده منت کاملا صحیح فرمودید
      عاشق این نقد شمام استاد ممنونم که قابل میدونید
      زنده باشید به مهر بزرگوارم 🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      عباسعلی استکی(چشمه)
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۴۴
      درود
      زیبا و جالب بود خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۲۰
      درود بر استاد استکی ارجمند
      ممنونم از لطفتون گرانقدر
      زنده باد بزرگوارم 🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      عباسعلی استکی(چشمه)
      دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۴۳
      درود ی دوباره
      با استاد بانو طالب زاده گرامی و جناب هداوند عزیز موافقم
      هیچ تازگی در پیشنهاد شما دیده نمیشود
      البته قبلا هم عرض کرده بودم
      متوجه نمیشوم چرا این مورد را تکرار می فرمایید
      و اصرا دارید
      شاید کسی از شما میخواهد ؟
      موفق و پیروز باشید خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۱۱
      درود مجدد استاد عزیزم
      در متن استاد هداوند عزیزم پاسخ و نظر شخصی ام را گفتم
      من پیشنهادی به کسی ندادم استاد و چون راحت تر با این قالب ارتباط برقرار میکنم برآنم🌹
      در مورد سوال آخر حضرتعالی عرض کنم که ، خیر استاد
      من برای دلم شعر میگم و قرار نیست کسی برای احساس من و دلم تصمیم بگیرد در هیچ کجای زندگی ام چنین نبوده چه برسد به شعر!!!!
      در پایان تشکر و ارادت دارم از محضر عزیزتان🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      ابراهیم هداوند
      دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۰۲
      با احترام به ساحت بلند شعر و ادب ایران زمین
      و با احترام به محضر اساتید ارجمند شعر ناب
      و با سلام و عرض ادب خدمت نازنین دوستم راجی عزیز
      این بار هم مثل همیشه زیبا و قابل توجه سروده اید.
      مرحبا و دستمریزاد!
      خندانک خندانک خندانک
      اما رخصت تا مجالی دوباره به زیبایی های سروده ی شما بپردازم بدین جهت که؛ عجالتا آنچه موجب شد تا زحمتِ خواندن این عریضه را به شما دوست عزیز بدهم، ظاهر غریب و متفاوت این سروده است و نیز استقبال جالب و قابل توجه شما از این نوع سرودن!
      با روندی که پیش رو داریم هیچ بعید نیست در آینده ای نزدیک، این نوع سرودن با استقبال کم نظیری مواجه بشود و نیز مُبدِع ارجمند با تحسین و تکریم. و از سویی این کمترین نیز به جهت انتقادِ ناکارآمد مورد ملامت و سرزنش واقع بگردد! اما آنچه که حائز اهمیت است پیامدهای ناشی از تصمیم و یا انتخابی است که از جانب ما صورت میگیرد تا سازنده و یا مخرب باشد.
      باری پیشتر در پیامی امیدوار بودم که جناب راجی عزیز با دانش و آگاهی انتخاب می کنند اما آنچه که امروز مشهود است عدم ارائه ی دلایل منطقی و موجه - از جانب ایشان - در خصوص ساختار این نوع سرودن است؛ یعنی عدم ارائه ی استدلال دانش محور.
      مرقوم فرموده اید که:
      "قالب سه گلشن : قالبی برای سرایش و دارای سه بخش با ساختاری مهندسی شده است که به ترتیب عبارتند از:
      ۱-آغازگر یا عنوان یا مقدمه
      ۲-بدنه یا متن
      ۳- پایانبخش یا حسن ختام یا نتیجه"
      وقتی میفرمایید "ساختاری مهندسی شده" بنده بعنوان یک علاقمند انتظار دارم خیلی منطقی و موجه جواب بگیرم.
      - دلیل اینکه یک بیت مستقل با ردیف و قافیه ی جدا به اول یک غزل، و یک بیت مستقل دیگر با ردیف و قافیه ی جدا به آخرِ همان غزل اضافه شده چیست؟!
      - آیا بیت اول، مقدمه یا همان آغازگر است؟!
      - آیا بیت آخر، حسن ختام یا همان پایان بخش است؟!
      - مگر قالب غزل آغاز و بدنه و پایان ندارد؟!
      تا بوده این ارکان جزء لاینفک آثار مکتوب ادبی به شمار رفته اند. ساده ترین نوع مکتوبه ی دارای احساس، یک "نامه" است. مگر نه اینکه در نامه نگاری حتی؛ مقدمه، متن و موخره داریم؟! پس بهره گیری از این ارکان در نوشتن، خیلی بدیع نیست و پیشینه ای دیرین دارد. و نیز کاستن یا افزودن بیتی یا ابیاتی - اینگونه - به قالبی دیگر به منزله ی ابداع نیست.
      همان پنج بیت میانی سروده ی شما که حکم یک غزل زیبا را دارد، هم دارای آغازگر(مطلع) است، هم بدنه(متن) و هم پایان بخش(مقطع). با این تفاوت که در اینجا این ارکان به ضرورت نظم، شاید قابل روئیت نباشند اما در نثر بطور مجزا قابل شناسایی اند.
      مع الاوصاف مراد از این عریضه ی انتقادگونه؛ نه جسارت به محضر شما دوست عزیز، و نه خدای ناکرده بی احترامی به مُبدِعِ ارجمند است. بلکه با توجه به تعریفِ "ابداع" انتظار میرود اگر جرقه ای و یا حرکتی در این راستا شکل میگیرد، منطقی، سنجیده، موجه و با دانش و آگاهی باشد.
      با احترام
      ارادتمند هداوند
      خندانک خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۲۰
      عرض سلام و ارادت و احترام همیشگی محضر استاد و دوست ارزشمندم جناب ابراهیم خان هداوند عزیز و دوست داشتنی
      عارضم که بنده همیشه ارادتمند و سپاسگزار شما عزیز بوده و هستم و این نقدها هرگز نمیتونه از ارادت قلبی و حسی حقیر نسبت به شما کم کنه💙
      از قلم تان بسیار آموخته ام و همیشه نقدهای ارزشمندتان را به دیده گذاشتم
      بنده در سه گلشن قبلی پیام خصوصی برایتان فرستادم که حتما نظر ارزشمند تان را بدانم و ازاینکه به مهر پاسخ دادید طبق گذشته
      سپاسگزارم 🌹🌹🌹💙💙
      و اما در این باب پاسخ های زیادی هست که یکی را برای استادم مینویسم و بقیه پاسخ ها را در پیام خصوصی آدرس میزاریم که
      مورد مطالعه قرار بدید و نظر گرانقدرتان را برای حقیر بنویسید
      چون گذاشتن آدرس نوعی تبلیغ محسوب میشه و خلاف قوانین سایت هست در خصوصی میفرستم💙💙
      و اما بعد :

      سه گلشن،
      آغاز، بدنه و پایان را در خودِ ساختار شعری دارد یعنی در تفکیک موجود در خودِ قالب شعر (دقت بفرمایید:
      در تفکیک موجود در خودِ قالب شعر)
      و دیگر این که هر بخش از سه بخش آن به فراخور حال شعر،
      حداکثر تنوع را بر می تابد
      و به دلیل انعطاف پذیری خاص خود، علاوه بر شعر سنتی،
      شعر نو را هم پوشش می دهد
      مثلا می توان برخی از بخش های سه گانه ی آن بویژه آغازگر یا پایانبخش را با طول عروضی مختلف و شکل های قافیه ای مختلف ویا حتی بدون قافیه همانند شعر نو به کار برد. در واقع، سه گلشن
      می تواند میانه ی شعر سنتی و شعر نو و به منزله ی پلی میان آنها باشد و این به دلیل پذیرش حداکثر تنوع در آن است.

      ارادتمند قلبی شما هستم و خواهم بود💙💙🌹🌹😘😘
      ارسال پاسخ
      ابراهیم هداوند
      ابراهیم هداوند
      دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۲۲:۴۸
      باسلام و ارادتی دوباره خدمت دوست عزیزم راجی گرانقدر
      🌹🌹🌹
      ابتدا عذرخواهم چرا که به علت مشغله دیر عرض ادب کردم و دیر جواب محبت های شما را نوشتم.
      امیدوارم از اینکه عرایض پیشین را در قالب نقد نوشتم مکدر خاطر نشده باشید. و اگر در خصوصی نوشتم که؛ در فرصتی مناسب نظرم را عرض میکنم، منظورم فرصتی اینچنین بود و هدف این بود تا شاید اساتید ارجمند سایت و نیز دیگر عزیزان هم در این خصوص نظر بدهند و راهنما باشند چرا که دیر یا زود، اینجا یا جای دیگر، باز هم ممکن است اثر شما از بُعد ساختار مورد نقد قرار بگیرد، به همین جهت نظر بنده به تنهایی در این مورد ویژه کافی و وافی نیست چه نظرم مثبت باشد چه منفی.
      و اما توضیحات شما دوست عزیز را خواندم و سپاسگزارم که نوشتید.
      در اینکه آدمی ذاتا تنوع طلب است هیچ شکی نیست. شاید یکی از دلایلی که امروز در هر عرصه ای؛ فی المثل عرصه ی شعر، موجب تلاش آدمی برای نوآوری شده، "تنوع طلبی" است. به نظر می رسد امروز روزی است که برای سرودن به تنوع نیاز داریم. دست کم تلاش ما برای ابداع قالب های تازه گواه این مطلب است. (هرچند به شخصه ضرورتی برای ابداع قالب تازه نمی بینم. شاید زمینه ای فراهم نیست و یا شاید جایگاهی برای قالب تازه نیست. این نظر شخصی بنده است. ممکن است نظراتی همسو و یا مخالف با نظر بنده باشد)
      گاهی برای نوآوری به تجربه نیاز داریم. و تجربه را با بکارگیری و استفاده از دانسته های دیگران کسب می کنیم. مثلا گاهی یک رباعی را بگونه ای می سراییم که مصاریع آن به صورت عمودی نیز دارای معنی و مفهوم باشند. و یا گاهی شعری می سراییم که تلفیقی ست از شعر سپید و شعر کلاسیک. و یا مانند اثر شما گرامی قبل از شروع و بعد از خاتمه ی یک غزل دو بیت مستقل به آن اضافه میکنیم. به نظر می رسد ضمن آنکه تجربیات تازه ای کسب میکنیم، حس خوشایندی نیز نصیبمان می شود. حسی شبیه حس سرگرمی یا تفنن از نوع ادبی. اما آیا این موارد را می توان نوآوری تلقی کرد؟! پاسخ با شما دوست عزیز.
      آرزو می کنم که همیشه سلامت و سربلند باشید و خوش بدرخشید. قلبن دوستتان دارم و امیدوارم تلاش شما و جناب رضا پور به نتیجه برسد که ایشان هم زحمت بسیار در این خصوص کشیده اند.
      با احترام
      ارادتمند هداوند
      🌹🌹🌹
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۴۹
      سلام و عرض احترام مجدد برادر عزیزم
      بنده به شخصه از این قالب خوشم اومده
      با روحیات من سازگاراست و دوستش دارم
      هرکسی از شاعران عزیز به سبک و قالبی روی آورده زیرا راحت تر توانستند با آن ارتباط برقرار کنند 🌹 و برای من بسیار ارزشمند هست که به احساس همه احترام بزارم و این کار برای من لذت بخشه، استاد هداوند عزیز من با احترام سبک هایی که در عصر حاضر ابداع شده هرچند زیبا و دلنشین هستند اما شخصا نمیتونم ارتباطی با آنها برقرار کنم و چون من نمیتونم ارتباط برقرار کنم دلیلی بر ضعف آنها نیست ......
      پس اختیار با شاعر است که چه را انتخاب کند و بسراید
      به نظر من بی سواد این قالب توانایی هایی دارد
      و این توانایی ها میتونه به شاعر شدن یک نفر که نوپاست مثل خود من کمک کنه 🌹
      من این قالب رو برای اساتید زیادی که افتخار آشنایی با آنها را دارم
      فرستادم و جواب غیر منطقی ندیدم گرچه تا حدودی هم تایید نشد ولی رد هم نشد🌹
      باز هم ارادت همیشگی محضر استاد عزیز و دوست بزرگوارم
      جناب هداوند عزیزم دارم و خواهم داشت و این اختلاف سلیقه نمیتونه جایی برای کم شدن این ارادت داشته باشه 🌹🌹
      زنده باد استاد عزیز و ارزشمندم 🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      ابراهیم هداوند
      ابراهیم هداوند
      چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۴۸
      من که به شما و احساستون بی احترامی نکردم عزیز دل!
      فقط منطقی نظرم رو عرض کردم.
      شما هر طور که بسرایید برای بنده عزیزید.
      ارادتمندم
      با احترام.
      خندانک خندانک خندانک
      علیرضاغلامی متا
      جمعه ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۲۱
      سلام
      برادر عزیز جناب راجی
      بسیار زیبا
      مثل همیشه
      طیب الله خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۲۴
      سلام برادر
      ممنونم از لطفتون
      زنده باشید بزرگوار عزیز
      🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      معین آریان فر
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۰۱
      درود بر استاد راجی بازهم با شکوه قلم زدید برادر احسنت
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۲۴
      درود بر معین عزیزم
      ممنونم برادر🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      سیلویا اسفندیاری
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۱۱
      شاید شما هم سال ها( آدم) ندیدی
      من هم برای دیدنش دلتنگ هستم....

      درود بر شما جناب راجی بزرگوار خندانک خندانک
      خندانک خندانک
      خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۲۴
      درود بانو اسفندیاری فرهیخته
      ممنونم از لطفتون گرانقدر
      زنده باشید به مهر 🌹🌹
      ارسال پاسخ
      زینب بویری (خزان)
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۲۲
      درودبرجناب اسماعیلی گرامی خندانک
      درقالب سه گلشن هم بسیارعالی وزیباقلم میزنید خندانک
      دستمریزاد خندانک خندانک

      سربلندباشیددرپناه حق
      خندانک خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۲۵
      درود بر خواهر شایسته و مهربانم
      ممنونم از لطفتون بزرگوار
      زنده باشید به مهر گرامی 🌹🌹
      ارسال پاسخ
      دانیال شریفی ( دادار تکست )
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۲۵
      زیبا و تاثیرگذار خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۲۵
      درود شاعر گرامی
      ممنونم از لطفتون 🌹🌹
      ارسال پاسخ
      سمانه کیخا
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۲۳
      سلام و درود
      بسیار زیبا برادر عزیزم خندانک خندانک
      ولی احساس میکردم باید ادامه داشته باشه
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۲۸
      سلام و دورد خواهر ادیب و مهربانم
      شاید ادامه داشت اما
      چون کاملا بداهه بود و در مدت شاید پنج دقیقه نوشتنش بیشتر طول کشید نخواستم که بهش دست بزنم
      کاملا کششی بود بزرگوار
      ممنونم از لطفتون 🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      سمانه کیخا
      سمانه کیخا
      دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۵۶
      اگر بداهه و پنج دقیقه آیی هست عالیست خندانک خندانک
      اگر هم ادامه پیدا کند مشتاقانه میخوانمش خندانک
      فریبا غضنفری  (آرام)
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۳۲
      زیباست درودتان 🌹🌹🌹
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۲۹
      درود بر بانوی آرام مهر
      ممنونم بزرگوار🌹🌹
      ارسال پاسخ
      مسعود اسماعیلی
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۴۳
      درود دوست شاعر عزیز
      بسیار زیبا احسنت احسنت تاثیر گذار و قوی خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۲۹
      درود برادر عزیز و بزرگوار
      ممنونم از لطفتون گرانقدر
      🌹🌹🌹🌹💙💙
      ارسال پاسخ
      کبری یوسفی
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۴۳
      سلام بر پسر خوبم شاعر گرانقدر جناب راجی
      درودخدا برپسر عزیزم
      احسنت زنده باد
      بسیار عالی سروده اید مرحبا
      الهی عشق مهمان قلبت دست خداوند برسرت باخانواده
      آمین ودرپناه حق باشید آمین
      زنده بادگی💙🥀🥀🥀🥀🥀💙 :
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۳۳
      سلام حضرت مادرم
      چه خوش آمدید مشتاق دیدارتان بودم
      اصلا شما باشید برای من بسه
      ا نداره ی همه دوستان به من لطف دارید
      فدای مهرتان عزیز دلم دست بوسم
      💙💙💙💙🌹🌹🌹🌹🌹💙💙💙💙
      الهی که سایتون مستدام در پناه خدا
      🌹🌹🌹🌹🌹💙💙💙💙
      ارسال پاسخ
      محمد علی رضاپور
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۶:۴۳
      درودتان،
      خدا قوت خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۳۵
      درود متقابل بزرگوار
      زنده باشید به مهر 🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      بهرام معینی (داریان)
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۷:۱۲
      درود فراوان جناب اسماعیلی ادیب فاضل ووارسته🌷
      کماکان بسیار زیبا ونغز سروده اید 🌷
      ایام بکام روزگاران خوش و پر از زیبایی🌷
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۳۶
      درود بر استاد بزرگوارم
      ممنونم از لطفتون به حقیر
      💙💙💙
      زنده باشید به مهر بزرگوارم
      🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      طوبی آهنگران
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۷:۴۱
      جناب اسماعئلی شما بسیار طبع روانی دارید مبار ک باشداین زوق ادامه دهید تا انشا الله یک شاعر معروفدورود بر شما
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۳۸
      درود بر بانوی عزیز و مهربان
      ممنونم از لطفتون بزرگوار
      خط خطی هایی بیش نیست
      در محضر شما عزیزان می آموزم
      زنده باشید به مهر گرامی 🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      غلامرضا مهدوی (مهدوی)
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۷:۴۸
      سلام
      زیبا سروده ای را زمزمه کردم خندانک
      موفق باشید وبسرایید خندانک
      خندانک
      خندانک
      خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۳۸
      سلام بر استاد عزیز و ارزشمندم
      درخواست نقد دارم استاد بزرگوارم
      ممنونم از لطفتون گرانقدر
      زنده باشید به مهر گرامی
      🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      محمد امیری
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۰۴
      درود بر شما لذت بردم.
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۳۹
      و درود بزرگوار ممنونم از نگاهتون 🌹🌹
      ارسال پاسخ
      محمد باقر انصاری دزفولی
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۰۹:۲۴
      با ارادت شاعر بزرگوار
      امیدوارم
      هماره در عالم شعر بتابید
      قلم وزین همیسشه نویساباشد
      هزاران درودبر اشعار زیبایتان
      استاد فرهیخته وعزیز
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۴۰
      سلام بر استاد بزرگوارم
      ممنونم از لطفتون گرانقدر
      تشکر از دعای خیرتان استاد ارجمند
      زنده باشید به مهر گرامی 🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      قربانعلی فتحی  (تختی)
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳
      سلام ودرود استاد اسماعیلی .راجی.
      موفق با شی
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۴۱
      سلام بر جناب فتحی گرانقدر
      ممنونم از لطفتون بزرگوار
      شاگردی بیش نیستم در محضرتان
      زنده باشید به مهر گرامی
      🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      محمد سطوت (م سطوت)
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۴۴
      سلام و درود بر جناب راجی عزیز
      درود بر این ذوق
      و واگویه های مبین مشکلات جامعه
      خندانک خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۴۲
      درود بر سطوت عزیز و ارزشمندم
      ممنونم برادر جان
      زنده باشید به مهر گرامی 🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      ایمان شاد
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۴۴
      چقدر زیبا و دلنشین بود
      لذت بردم
      درود بر شما بزرگوار خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۴۲
      درود برادر گرامی
      ممنونم از لطفتون گرانقدر
      زنده باشید به مهر بزرگوار
      🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      سیده نسترن طالب زاده
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۴۹
      درودتان شاعر گرامی
      روان و زیباست ،وآغازی دلانه و ژرف دارد ..


      ...همیشه قالبهای کلاسیک در نظرم خدایگان سرایشات ارزنده اند-در هر زبانی- ،و سپیدها متنوعتر و اندیشمندانه تر،اما متاسفانه با اینگونه قالبها ارتباطی برقرار نمیکنم، و عبارت قالب شعری مهندسی شده ،برایم نامفهوم است ،چنین دستاوردی احتمالا باید از اهتمام یک مهندس ادیب یا یک ادیب مهندس حاصل شده باشد؟! ،یا اینکه اصلا ابعاد هندسی قوالب چگونه تعریف میشود ؟!

      تفاوتها و نوآوریهای ماندگار در بطن معانی باید حاصل شود ،تا قالبها و صور ،و ازان جهت در پای اثر ارجمندتان به این موضوع پرداختم که تا بزرگان ادبیات فارسی بر جنبه های قابل پرداخت این موضوع صحه نگذاشته اند ‌، این دستاوردها هرچند جالب باشد ،شاعران را از بیس و شاهراه سرایه گری خارج میکند و به جزئیات غیرقابل ارزشگذاری میکشاند ..

      و البته از سوی دیگر ،شاید چنین به نظر برسد که بنده انعطاف کافی و توانایی وافی سرودنی چنین را ندارم ..به هرترتیب امیدوارم مکدرخاطر نشده باشید شاعر توانا..

      با مهر
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۴۴
      عرض سلام و احترام محضر بانوی ادیب و فرهیخته
      و با عرض تشکر از خوانش و توجه شما بزرگوار،
      بله، همه ی قالب های شعری، از مهندسی خاصی برخوردارند و در غیر این صورت نمی توان آنها را قالب نامید، مثلا در مهندسی قالب غزل، بیت اول و مصراع های دوم، بصورت همقافیه به کار رفته اند.
      همچنين،
      قالب شعری، به سان جامه ی شعر است ولی آنچه مهم تر،
      سرایش سراینده.
      سه گلشن با داشتن سه بخش
      آغاز، بدنه و پایان بطور مشخص، کار شاعر خود را در سر و سامان دادن به این قسمت ها ساده می کند بطوری که بتواند با خیال راحت تری به هنرنمایی هایش ادامه دهد. سه گلشن مثل خودرویی است که امکانات بیش تری دارد، اما بی شک، راننده ی توانایی برای راندن آن، لازم است.
      برقرار باشید بانو طالب زاده ی ارجمند
      🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      سیده نسترن طالب زاده
      سیده نسترن طالب زاده
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱
      کمال امتنان از توضیحات ارزنده ی جنابعالی
      متاسفانه متقاعد نشدم،مورد غیرقابل قبول در نگاهم ،عبارت" قالب مهندسی شده"ست ،اوزان عروضی ،ارتباطی با علم مهندسی ندارد ..من سالها،سعی در سرایش کلاسیک روسی داشتم ،که متاسفانه تقریبا ناتوان بودم و خودم در بازه هایی به ابداع قالب فکر کرده ام!!،این در حالیست که در زبان فارسی چنین نیستم،و زبان روسی را بیش از پارسی ،به صورت روزمره استعمال میکنم ،چرایی این موضوع باز میگردد به دلایل زبانشناختی ،که جای بحث بسیار دارد ،آنچه که درین مجال قابل اشاره است ،چرایی و چگونگی تکوین قالبها در زبانها ،-در گذر زمان-است ، ترجمه هایی از فارسی به زبان روسی و اوکراینی نیز در حیطه ی ادبی داشته ام ... که همینها منجر به شناخت بهتر ادبیات کلاسیک پارسی شد و این نکته که شاعران اسلاو ،قالب شعری کلاسیک پارسیزبانان را مورد استعمال قرار میدهند،آیا آنان با پیشینه ی بسیار غنی ادبی و توانمندیهای بینظیر در علم مهندسی توان چنین ابداعاتی را ندارند؟! ،باری با همه ی این تعاریف اجازه بدهید، بنا بر تخصصم ،تنها "هندسه ی قالب شعری" را زیر علامت سوال قرار دهم ...
      در نگاهم ،این ادعا ،گفتاره ای کاملا غیرتخصصیست ..
      هر چیز منتظمی به علوم مهندسی مرتبط نمیشود ..
      آیا در تاریخ ادبیات ما ،بزرگان علم ریاضی و هندسه که ادیبان شناخته شده در سطح بین المللی هستند ،در ایجاد چنین قالبهایی ناتوان بودند؟!
      به نظرم جدا کردن دو بیت در ابتدا و انتها بر اساس قافیه ،نمیتواند یک امکان نو و یاری دهنده باشد ..

      باری ،دوست ارجمند ادیب ،ورودم به این مبحث ،جنبه ی انتقادی به سرایش ارجمند جناب عالی را ندارد، که بارها مقالات مبدع گرامی قالب مذکور را از نظر گذرانده ام
      .
      .
      .

      آنچه من از خوانش ۹ اثر زیبا ،در قلم شما مشاهده کردم،یک پتانسیل بسیار ارزنده ی وراثتی ،یک انگیزه ی نیرومند و یک روح درخشان و غنیست ،که امیدوارم به اوج خود نزدیک شود ..

      نویسان و ماندگار قلم
      خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۲۷
      درودهای بی کران بر خواهر ادیب و فرهیخته و ارزشمندم
      مطالب ارزنده ی تان را نوشیدم به جان
      عالی بود و بسیار استفاده کردم
      ممنونم که قایل دونستید و به این خاک کمترین ارزش بخشیدید
      حضورتان دلگرمی داشت به اندازه ی آسمان
      صمیمانه تشکر می کنم از محضر والایتان
      به امید موفقیت و سلامتی شما و خانواده ی گرامی تان
      زنده باشید به مهر و عزت 🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      یونسی یونس
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۶:۲۵
      عرض ادب و احترام
      شاعر محترم جناب راجی ..
      بسیار زیبابود...لذت بردم.
      و با سرکارخانم طالب زاده موافقم در مورد
      نو اوری در قالب شعر... خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۴۶
      درود بر استاد یونسی عزیز و ارزشمند
      بسیار ممنونم از لطفتون گرانقدر
      زنده باشید به مهر گرامی
      توضیحاتی دادم امید که مقبول باشد
      🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      مجید آریانژاد
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۷:۵۰
      درودهااا بر شاعر گرانقدر. بسیار زیبا سرودید. قلمتان مانا خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۴۶
      درود های متقابل بر برادر عزیزم
      ممنونم از لطفتون گرانقدر 🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      نیهاد زمان
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۳۴
      خندانک خندانک زیبا بود
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۴۷
      درود بر شما ممنون از لطفتان 🌹🌹
      ارسال پاسخ
      علی غلامی
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۳۶
      با درود بر شما
      بحث قالب به کنار که اصلا تخصصی در آن ندارم،اما از صداقت شعری شما لذت بردم.خانم طالب‌زاده که واقعا متخصص امور ادبی هستند و همچنین سایر اساتید حتما راهگشای این مسائل خواهند بود.

      خندانک خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۴۹
      عرض سلام و احترام استاد غلامی ارزشمند
      ممنونم از لطفتون بزرگوار
      توضیحاتی دادم استاد امید که مقبول افتد
      زنده باشید به مهر 🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      مسعود اسماعیلی
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۲۲:۵۰
      بگذار آدم ها بگویند اشتباه است
      ا حسنت بسیار زیبا خندانک خندانک خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۴۹
      درود بر شما بزرگوار
      ممنونم از لطفتون گرانقدر 🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      مهدی فروزنده
      شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۲۱
      درود ها بر شما عالی بود
      🌹🌹🌹🌹
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۵۰
      ی کران درود دوست ادیب و عزیز
      🌹🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      محمودرضا رافعی (رافع)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۰۵
      جنون یعنی که لیلی ، داده ات سحر
      تو را شیدا نموده ، ساقی ی مهر
      تقدیمی ؛ خاص اشعار جاویدان خندانک خندانک
      در اشعار شما فقط زیبایی و مهر می بینم خندانک خندانک
      درود استاد راجی گرانقدر خندانک خندانک

      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۵۲
      سلام بر استاد رافعی عزیز
      همیشه لطف دارید به این کمترین
      ممنونم از محبتتان استاد
      تقدیمی زیبایتان را نوشیدم و لذت بردم
      زنده باشید به مهر بزرگوارم
      🌹🌹🌹💙💙💙
      ارسال پاسخ
      ابوالحسن انصاری (الف رها)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۱۳
      سلام و درود حضرت دوست خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۵۳
      سلام و عرض احترام و ادب محضر استاد ارزشمندم
      بسیار ممنونم از لطفتون استاد گرانقدر
      زنده باشید به مهر بزرگوارم
      🌹🌹🌹💙💙💙
      ارسال پاسخ
      تورج شاه علی
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۲۹
      دوست ادیب جناب راجی عزیز
      خواندم و لذت بردم و بابتش تشکر میکنم
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۵۴
      به به به
      استاد تورج عزیز سلام
      مشتاق دیدار برادرم
      ممنونم از لطفتون گرانقدر
      چشم انتظار قلم توانا و آموزنده ات هستیم بزرگوار
      دریغ نکنید🌹🌹🌹💙💙
      ارسال پاسخ
      ابراهیم آروین
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۳۸
      درود‌استاد اسماعیلی بزرگوار و ارجمند
      بسیارزیبا بود
      نسبت به شعرهای قبلی در همین قالب دلنشین‌تروزیباترشده بود

      زنده باشید برادر ارجمندم

      خندانک خندانک خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۵۷
      سلام بر برادر ارزشمندم جناب آروین عزیز
      ممنونم از لطفتون گرانقدر
      خودم هم همین حس رو دارم ، در اشعار قبلی تازه کار بودم عزیزم
      گرچه تا آسمان راه زیادی ست
      مفتخرم عرض کنم که بداهه بود و شاکرم ازین بابت
      زنده باشید به مهر بزرگوارم
      🌹🌹🌹💙💙
      ارسال پاسخ
      الیاس محمودی نیا
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۴۸
      زیبا بود خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۰۰:۵۹
      ممنونم از لطفتون بزرگوار🌹🌹
      ارسال پاسخ
      بتول رجائی علیشاهدانی(افاق)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۱۰:۲۹
      دروووود بیکران بر شما استاد بزرگوارم بینهایت زیبا بود قلمتان رقصان گران قدر موفق باشید خندانک خندانک خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹
      درود متقابل بر خواهر ادیب و توانا قلم
      خوب میدانید که شاگردی بیش نیستم در محضرتان
      ممنونم از لطفتون به حقیر
      زنده باشید به مهر بزرگوار
      🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      فاضل فخرالدینی تخلص (مالک)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۴۱
      سلام و درود بر جناب راجی عزیز
      بسیار زیبا سرودید
      آرزو قلبی من موفقیت و سلامتی شماست🌷🌷🌷
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۴۹
      سلام و درود متقابل بر برادر عزیزم
      ممنونم از لطفتون گرانقدر
      زنده باشد به مهر 🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      مهرداد صالحی
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۲۰:۳۵
      بسیار زیبا 🌹🌹🌹
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      يکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۵۹
      زنده باشید بزرگوار
      🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      مظاهر حیدری(پسر پائیز)
      دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۰۱:۳۷
      سلام

      زیبا و تامل برانگیز سرودی برقرار باشید خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۵۰
      و سلام و درود
      زنده باشید به مهر بزرگوار
      ممنونم از لطفتون 🌹🌹
      ارسال پاسخ
      حسن  مصطفایی دهنوی
      دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۰۷:۴۵
      درود ها استاد
      بسیار زیبا و دلنشین سروده اید
      سربلند و پاینده باشید
      خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۵۱
      درود بر برادر عزیزم
      ممنونم از لطفتون گرانقدر
      زنده باشید به مهر گرامی 🌹🌹
      ارسال پاسخ
      ولی اله بایبوردی
      دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳
      سلام و درود
      دستمریزاد
      خندانک خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۵۱
      سلام و درود
      ممنونم 🌹🌹
      ارسال پاسخ
      مصطفی دهقانی
      دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ ۱۳:۴۷
      عرض سلام و ادب خدمت شاعر گرانقدر
      جناب اسماعیلی عزیز
      من به دلیل اینکه ایران نیستم گاهی از قافله عقب میمانم این سبک یا این قالب را اولین بار است میخوانم
      توضیحات شما و انتقادات یکی از عزیزان را خواندم
      بهر حال زیبا بود
      دست مریزاد👏👏👏👏
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      سه شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ ۲۱:۵۳
      سلام بر جناب دهقانی ارزشمند و گرانقدر
      ممنونم از لطفتون بزرگوار
      قالب های توانمندی در راه است🌹
      زنده باشید به مهر گرامی
      🌹🌹🌹🌹🌹
      ارسال پاسخ
      وحید حیران
      پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ۱۸:۵۵
      درودها خندانک خندانک
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      ایمان اسماعیلی (راجی)
      پنجشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ ۲۳:۴۴
      ممنونم عزیز🌹🌹
      ارسال پاسخ
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      2