جمعه ۲ آذر
مردم ای مردم یادتان باشد شعری از علیرضا نیک نفس (فانی)
از دفتر روز نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۷ خرداد ۱۳۹۹ ۱۷:۵۴ شماره ثبت ۸۵۸۴۶
بازدید : ۲۱۹ | نظرات : ۲
|
دفاتر شعر علیرضا نیک نفس (فانی)
آخرین اشعار ناب علیرضا نیک نفس (فانی)
|
"مردم ای مردم یادتان باشد"
خودپرستی را یادتان باشد
ظلمت شبها، آتش دوران
ظلم حکامان یادتان باشد
مردن طفل و پیرمردان را
از برای نان یادتان باشد
چوبه دار و خلوت زندان
خفت دوران یادتان باشد
آنگه که قفلها بر در نشسته
قفل زندان را یادتان باشد
بر پای خسته شیشه شکستن
آوای مردان یادتان باشد
بر چشم بسته دندان شکستن
آدمکشی را یادتان باشد
صد کاخ دیدن بر پشت مردم
مردم ای مردم یادتان باشد
دنیا پرستی ، حق را شکستن
بر گرده خلق یادتان باشد
چشمان را بسته،حق را ندیدن
دیدن،نگفتن یادتان باشد
بیدار خفته، خوابان بیدار
ظلم دنیا را یادتان باشد
قلدر و نادان کرسی نشسته
جاهل شدن را یادتان باشد
فانی زمانی فریاد می داد
مردم ای مرم یادتان باشد
چشمان گشائید دنیا ببینید
راز خلقت را یادتان باشد
فانی در این دیر تنها منم من
مردم ای مردم یادتان باشد
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود
دستمریزاد
موفق باشید