نیکوکاری
هرکه میخواهد کمک از بهر انسانی کند
بهتراز آن است کمک خاموش و پنهانی کند
فخر نفروشد به مردم زین سبب
بهر حق باشد فداکاری کند
می شود مقبول پیش رستگار
هم به دنیا هم به عقبا میشود امیدوار
کم فروشان کم فروشن بهر دینار دگر
چون ندارند عاقبت از کار دنیا باخبر
گر بگیرد کفر جمله برتمامی سر به سر
خانه اش ویران گردد از تظلم وان دگر
برنکوکاران ومردان می فرستم من درود
پیش پای نازنینان آورم سر را فرود
از نگاه فکر والا صد درود و صد درود
اشک یتیمان
اشک چشمان یتیم مانند حوض کوثر است
گرنگیری دست او مانند خون جگر است
گربگیری دست او هر واجبی واجبتر است
مثل اولاد بزرگ نور چشم مادر است
گر تو غم خواری نداری بعد مادر خواهر است
گر تو گرم و سایه خواهی از پدر اولا تر است
اشک چشمان یتیم افلاک را در بر گرفت
نیز خود غربال کن از حوض کوثر بهتر است
گر قلم برخوب بنوشت از جهان بالاتر است
گر ببینی خون سرخی خون قلب مادر است
خوانندگان و بینندگان گرامی را به خدای بزرگ می سپارم
بسیار زیبا و آموزنده بود