آن جوانمردی که مکتوب پزشکی جهان را پاره کرد
آن همان فرد فلسطینی که آن عمار کرد
با فریب ناثوابش جملگی خلق جهان بیمار کرد
جنبش بسیار در سطح جهانی عامه را بیدار کرد
بندگان با کلاس و علم و دانش را دل آزار کرد
لعن و نفرین الهی باد بر این ناکسان
عالم دان از بهاران رو به پاییز گشت با برگ خزان قداره کرد
چون باید کرد .وان باید گفت با خار و خسان
باز می گویم از زبان جملگی خلق جهان
لعنت حق بر تمام خاِئنین باد ازکران تا بی کران
آن همان قرنی ست که شاهد این زمان تا آن زمان
علم ودانش بود اندک ارزنی در کهکشان
واژه های مستند جاریست در کل حهان
عالمی چون شیخ بهایی و ارسطوی زمان
کاشف الکل حکیم رازی زبر دست جوان
ناطقی مانند فردوسی عظیم ونقطه دان
آبروی سرزمبن دانش ایرانیان
ما به خود بالیم چون بودیم در دیر کران
همچو افلاطون حکیم باتوان
ضامن هر درد و داروی همه مستضعفان
عمر خیام مکشوف همه سیارگان
مختفخر باشد جهانی زین همه علم بانشان
گردنم کج گر نگویم من نیارم بر زبان
منتقل سازید علم خویشتن بر دیگران
حافظ و سعدی بزرگان زمان
شعر سعدی هست بالای دیوار ملل اسطورگان
افتخاری بس بزرگ است بهر ما ایرانیان
با پوزش از خوانندگان و بینندگان گرامی و برنامه سازان محترم چنانچه اشعار حقیر مورد نامفهوم و غیره دارد خواشمند است اصلاح فرمایید