سه شنبه ۱۵ آبان
زبان حال امیرالمومنین ع شعری از سیدسلیمان حیدری
از دفتر عاشقانه ها نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ ۰۷:۰۸ شماره ثبت ۸۳۱۷۹
بازدید : ۴۴۵ | نظرات : ۱۲
|
دفاتر شعر سیدسلیمان حیدری
آخرین اشعار ناب سیدسلیمان حیدری
|
غمَت چو تیر، برین قلب من اثر دارد.
مرو که خار جفا بر تنت ضرر دارد.
صدای پای هیولا ز پشت در پیداست
مرو به پشت در اکنون که صدخطر دارد
تو ای که هیزمِ نمرود، میکشی بر دوش
مزن که فاطمه اکنون غم ِ پدر دارد
تبر به دست چرا از پیِ گل آمده یِ؟
کدام گل به جهان طاقت تبر دارد.؟
منم شکسته دل و ورشکسته یِ عالم
که مرغِ دولتِ بختم سر ِ سفر دارد
من و گلویِ پر از بغض و این غمِ پیگیر.
فقط خداست که از دردِ من خبر دارد
زمین شوره ندانست قدر باران را
کجاست گل که ز یک قطره هم ثمر دارد.
ز ابر تیره مجو، راهِ شرع و آزادی
نظربه آفتابِ جهان کن که صد قمر دارد
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.