سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

پنجشنبه 9 فروردين 1403
    19 رمضان 1445
    • ضربت خوردن حضرت علي عليه السلام، 40 هـ ق
    Thursday 28 Mar 2024
      به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

      پنجشنبه ۹ فروردين

      شاه بر شاه نشین

      شعری از

      ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )

      از دفتر به رنگ دل ( مجموعه اشعار نو و تصنیف ها ) نوع شعر نیمائی

      ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ۲۳:۲۹ شماره ثبت ۸۲۲۹۴
        بازدید : ۴۰۰   |    نظرات : ۰

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      آخرین اشعار ناب ایمان کاظمی ( متخلص به ایمان )


      شاه بر شاهنشین آمده است
      پدرم آمده است ؛
      با قدم های بلند
      مقدمش آینه بندان و دلش دولت عشق
      بودنش خواستنی تر ز تمنای بهشت
      قسمش راست تر از مسجد و محراب و کنشت
      اعتبارش سند معتبر هشت بهشت
      در نگاهش پر خورشید نهان
      در صدایش نفس حضرت داوود عیان
      شِکر اندر شکر و جوهر شیرینِ بیان
      با چنین وضع که گفتم
      پدرم آمده است ؛
      آمده تا که دمی باز نفس تازه کنم
      بنشینم آرام
      تکیه بر کوه کنم
      پنجه در کشتی طوفان شکن نوح کنم
      پدرم آمده است ؛
      آسمان آمده تا پرده ی ادراک زمین
      رحمت از عرش فرود آمده بر خاک زمین
      تا ببینیم از این باغ چه بر می گیریم
      پدرم آمده است ؛
      محکم و سوخته و خسته ترین
      سربلند از گذر راه نفس گیر زمان
      و کماکان نظرش باز تر از خنده ی صبح
      چشم و گوش و دل و دین
      پاک تراز آب روان
      باز می گویم و تکراری نیست 
      ایها الناس بدانید که امشب
      پدرم آمده است ؛
      دست و پا جمع کنید و
      به ادب بنشینید
      لب ببندید و فقط گوش کنید
      که دل آرام ترین زمزمه ، هایِ پدر است
      و خوش آواز ترین بانگ ازآن پدر است
      دوستان قدر بدانیم که ایمان پدر است
      بر سریر دل فرزند سلیمان پدر است
      بوی گندم به خدا در نفس نان پدر است
      ادب و تربیت و جوهر امکان پدر است
      بند بند تنمان
      آبیاری شده از بند وجود پدر است
      تا ببینیم از این گنج چه بر می داریم
      پدرم آمده است ؛
      ناز ابریشم این شعر فدای قدمش
      ۷
      اشتراک گذاری این شعر

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0