سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید |
|
||||||||||||
کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است. |
شعر قشنگی است اما چقدر ازجمیع جهات چه ساختار و چه محتوا ، شَبیهِ این غزلِ زیبا از آقای بیژن ترقی است حتی وزن و ردیف و آهنگ اش :
شعر از بیژن ترقی : 👇👇
کجاست عشق که تا قیدِ آبرو بزنیم
به کوی میکده ها باز ، های و هو بزنیم
کجاست پیرهن ِ چاک ِ عاشقی که چو گل
ز خون دل ، می ِ گلگون سبو سبو بزنیم
بُریده نای ِ صُراحی و در برابرِ خلق
شراب ِ تلخ ِ جگر سوز تا گلو بزنیم
به جستجوی سپیدی ِ صبحدم ، همه شب
چراغ ِ اشک فروزیم و کو به کو بزنیم
ز عشقِ دوست ، چنان سینه پُر کنیم از مِهر
که حلقه بر درِ کاشانه ی ِ عَدو بزنیم
غبار عقل بپوشیده دید ِ چشم مرا
مگر به گریه بر او رنگ ِ شستشو بزنیم
کجاست آینه رویی ، که چون بتابد روی
به سینه سنگِ تمنای ِ عشقِ او بزنیم
به گریه شاخه ی ِ گُل های عاشقی شِکنیم
به خنده بر لب ِ آن یار ِ تندخو بزنیم
امیدِ ما همه این است تا مگر روزی
دوباره خیمه سر ِ کوی آرزو بزنیم ... (شاعر : بیژن ترقی)
و ای کاش لااقل ذکر منبع داشتید.