جمعه ۲۵ آبان
کودک جنگ ! شعری از فروغ فرشیدفر
از دفتر زندگی نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ۲۳:۵۰ شماره ثبت ۸۰۷۲۳
بازدید : ۶۷۲ | نظرات : ۳۶
|
آخرین اشعار ناب فروغ فرشیدفر
|
👬👭...
کودکم من، پرزشور و پرزرنگ
آرزوهایم درخشان وقشنگ
من نمیخواهم دگر بیداد وجنگ
من نمیخواهم دگر تیر وتفنگ
من گریزانم ز فریاد وستیز
ازجنایت های با بمب و فشنگ
من ازین ظلم جهانی خسته ام
آرزو دارم جهان را پر ز رنگ
کودکی چون من نمیخواهد جدال
مهر میخواهد به جای بغض و سنگ
شادی ام را می کُشید و جای آن
شعر غم می پرورانید وشَرَنگ
من نمیخواهم دگر دنیای کین
انتقامِ سخت! با دلهای سنگ
آسمان تیره و ابر سیاه
من نمیخواهم دگر پاهای لَنگ
جنگ با هر ریشه ای ویرانی است
نیست پایانی برایش غیرننگ
فروغ فرشیدفر
زمستان ۹۸
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام بانوی مهر..🌹 ممنونم نگاه زیباتون وهمراهیتون. 🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹 | |
|
درودبرشما جناب دزفولی عزیز🌹 زنده باشید استاد🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹 | |
|
سلام ودرود جناب شفیعی عزیز🌹 ممنونم که با لطف نگاهتون وبا توجه ، شعرهارو میخونید. کاش همه ما هنوز مثل کودکی آرزوی محال ازخداوند طلب میکردیم...خیلی از چیزهایی که برای ما محال به نظر میرسه ،حتما برای خداوند محال نیست. بستگی به این داره که صلاحش چی باشه. ممنون ازهمراهی شما🙏🙏🌹🌹🌹 | |
|
سلام بانو فتحی زاده عزیزومهربان🌹 زیبایی درنگاه شماست . زنده باشید .🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹 | |
|
درود فراوان برشما جناب ناظمی🌹
خیلی ممنونم ازحسن نطرتون.
🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹 | |
|
سلام ودرود جناب مینا آباد عزیز🌹
یک دنیا ممنونم از انرژی مثبت و همراهی ارزنده شما. 🙏🙏🙏🙏
باعث افتخاره که پسندید.
زنده باشید ودلشاد، استاد گرامی🌹🌹🌹🌹🌹
| |
|
سلام و درود جناب فیضی گرامی🌹 نگاه زیبا و انرژی بخش شما باعث دلگرمی است .. پایا باشید.ممنونم.🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹 | |
|
درود برشما جناب رافعی عزیز🌹 زنده باشید. ممنونم 🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹 | |
|
سلام ودرود جناب هداوند گرامی🌹
خیلی ممنونم از لطفتون.
" کودکان عاقل وَ هم فرزانه اند..
زان که که با ظلم وجفا بیگانه اند .
منصف اند و بی ریا وراستگو..
شمع باشد هرکجا، پروانه اند "
🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹 | |
|
سلام ودرود جناب انصاری عزیز🌹 ممنونم از لطفتون🙏🙏🙏🌹🌹🌹 | |
|
سلام ودرود جناب اسماعیل وندی... ممنونم از لطف نگاهنون. شماهم موفق باشید.🌹🌹🌹🙏🙏🙏 | |
|
سلام ودرود استاد دهنوی عزیز🌹
ممنونم که خواندید وپسندیدید.
دلشاد باشید.🙏🙏🙏🌹🌹🌹 | |
|
سلام ودرودجناب الهی عزیز🌹 سپاسگزارم از لطف و محبت و همینطورهمراهی انگیزه بخش شما. دلشاد باشید.🙏🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹
| |
|
سلام ودرود جناب آزادبخت گرامی🌹 به لطف خواندید .ممنونم🙏🙏🌹🌹🌹 | |
|
سلام جناب قنبرپورعزیز.. نگاهتون زیباست .ممنونم🙏🙏🙏🌹🌹🌹 | |
|
سلام جناب مزینانی گرامی🌹
ممنونم که لطف نگاهتون شامل حال شعر جنگ زده من شد.
وهمینطور ممنونم ازشعر بسیار زیبایی که مارا در لذت خواندنش شریک کردید.🙏🙏🙏🌹🌹🌹🌹
| |
|
سلام ودرود جناب کاظمی گرامی🌹
ممنونم ازلطفتون .به امید دنیای بدون جنگ👌🙏🙏🙏🌹🌹🌹 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا بود
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
من ازین ظلم جهانی خسته ام
آرزو دارم جهان را پر ز رنگ
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙
من نمیخواهم دگر دنیای کین
انتقامِ سخت! با دلهای سنگ
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙