دوشنبه ۵ آذر
|
آخرین اشعار ناب رضاتبریزی تورک
|
تامل چیز بدی نیست!
بیایید صِفر تا صَدِ این تَحَوُّل را
بررسی کنیم؛
ما ایرانی بودیم،
دین و آیین،
رسم و رسوم و
ارزش ها و اعتقادات خود را داشتیم!
شبانه بدون دعوت آمدند
زدند،
کشتند و تجاوز کردند به حریمِ مان!
دینِ خودِشان را با زور و تهدید
به خوردِ مان دادند!
نمی گویم ترس از دست دادن جان،
چون ایرانی جماعت از هیچ چیز و هیچ کس نَتَرسیده،
نِمی تَرسد و نخواهد تَرسید!
ترس از دست دادن آب و خاک
باعث شد
متحمل این ظلم شَویم!
گذشت زمان باعث شد
ارزش ها
اعتقادات
و باورهایِ مان را از یاد ببریم!
این آمد و آن رفت
و تکرار پشت تکرار...
این آمد و رفت ها و انقلاب ها
و منافع شخشی سَران،
خِلاف آن اعتقادات و ارزش هایِ
دینی بود که آورده بودند
و به مرور زمان بیشتر و بیشتر شد
آفتی به نام پارادوکسیکال
تزریق این تمدنِ کهن گردیده بود
که مردمانَ ش دچار بُحران هویت شدند...
من همیشه سعی برآن داشته ام
که به اعتقادات دیگران احترام بگذارم
ولی پیشنهاد می کنم
کمی درباره ی ریشه یِ خودتان
تامل کنید...!
رضاتبریزی_تورک
بُحران هویت
98/10/13
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.