شنبه ۳ آذر
|
دفاتر شعر رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
آخرین اشعار ناب رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
|
دو بیتی میلاد حضرت زینب س
شاعر :رسول چهارمحالی(ساقی)
-------------------------------------------
شب میلاد گل سر سبد عرش آمد
مثل زهرا گهری باز بر فرش آمد
خنده دارد به لبش شاه شهید عالم
گوهر ناب از عرش به سنگ فرش آ مد
---------------------،،،،،،،،،
هر دختری که دختر حیدر نمی شود
الگوی صبر زاده ی کوثر نمی شود
بر روی دست شاه شهیدان گرفت قرار
هر خواهری که زینب مضطر نمی شود
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
---------------------------
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
خواهر ارباب سلام علیک
عمه بی تاب سلام علیک
در بغل شاه شهیدان حسین
رفته ای درخواب سلام علیک
-------------------------------
بانوی دمشق ، مددی یا زینب
ای معنی عشق، مددی یا زینب
با تو سرنوشت ، مددی یا زینب
روی دل نوشت ، مددی یا زینب
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
-----------------------------
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
مژده بر اهل ولا عمه سادات آ مد
بانوی صبر به تسبیح و عنایات آمد
روی دستان حسین خنده زندبر رویش
حضرت زینب یا ملجأ حاجات آ مد
--------------------------------
شاعر:رسول چهارمحالی
گر نبودی تو خبر از روز عاشورا نبود
هیچ جایی واژه ای در مدح آن آقا نبود
تو سفر کردی به شام و کوفه ای ماه منیر
گر نبودی تو دگر نامی ز عاشورا نبود
------------------------------
شاعر:رسول چهارمحالی
بهر آمرزش به در گاه خداوند کریم
یک دعا ازحضرت زینب کفایت می کند
اندرون خانه ی قبرت الا ای شیعیان
یک سفارش ازحرم کارشفاعت میکند
--------------------------------------
شاعر:رسول چهارمحالی
تو به روی کفن من بنویس یا زینب
بهر خشنودی مادر بنویس یا زینب
گرشدم لایق وصل ازبدن فانی خود
روی تابوت شهادت بنویس یا زینب
-------------------------
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
ما را به عشق شما خلق کرده اند
شیرم به حب شما حلق کرده اند
تا نوکر شوم همه عمرم به افتخار
اشک مرا شفا ز شما خلق کرده اند
----------------------------
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
مژده مرغ سحر آ ب حیاتم دادند
خبر از آ مدن این برکاتم دادند
یمن میلاد توبانوچه مبارک سحری
این همه خیر به ذکر صلواتم دادند
------------------------
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
مدینه تادمشق جشن وسروراست
شب میلاد تو شادی و شور است
بگیر عیدی تو از شاه شهیدان
همه عرش خدا مملو ز نور است
------------------------------
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
ماه تابید و رخ دختر حیدر تابید
یاور و هم نفس دخت پیمبر تابید
فاطمه شاد ز میلاد گل یاسمنش
از طلوع رخ او صبر به مادر تابید
--------------------------،-،،،،،
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
بر فاطمه نور بصری پیدا شد
بر خلق که شمس و قمری پیدا شد
در صبر و سخا زبان زد عالم شد
بر آ ل علی چه گوهری پیدا شد
------------------------،،،،،،،،--،،-----------
شاعر و مداح اهل بیت کربلایی رسول چهارمحالی(ساقی عطشان)
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
عیدتان مبارک