جمعه ۲ آذر
ستم شعری از قانع تهرانی
از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ جمعه ۶ دی ۱۳۹۸ ۱۸:۰۴ شماره ثبت ۸۰۰۲۱
بازدید : ۴۸۴ | نظرات : ۷
|
آخرین اشعار ناب قانع تهرانی
|
سروری کردن و ستم به امم
شود انجام آن فسوس و الم
چون که وجدان نباشدت در کار
این دل تیره میشود غدار
آن ستم کاری و دگر آزار
بار کج را نمیبرد بازار
اه و سوز و شیون و فریاد
نرود تا ابد ز کس از یاد
این ره کج که میروی بی داد
بدهد دودمانتان بر باد
سپر و گرز و تیر و خدنگ
نشود هم حریف این آهنگ
نرود میخ آهنین در سنگ
عاقبت میروی به کام نهنگ
|
نقدها و نظرات
|
درود و سپاس استاد عزیز با سیه دل چه سود گفتن وعظ نرود میخ آهنین در سنگ گلستان سعدی | |
|
درود و سپاس زنده باشید | |
|
درود و سپاسی دوباره و درود بر فروغ شعر معاصر | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
مصرع تضمین مشخص نشده؟