شنبه ۳ آذر
شیخِ نابکار شعری از اعظم قارلقی
از دفتر طنز نوع شعر چهار پاره
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۸ ۰۱:۴۸ شماره ثبت ۷۹۴۵۸
بازدید : ۲۰۶۶ | نظرات : ۵۵
|
آخرین اشعار ناب اعظم قارلقی
|
آسمان وقتی که روی صورتش چادر گرفت
شیخِ احمق، روی منبر نسخه و تز می دهد
در عوض تا نیمه شب یک خانه خالی می شود
ماهِ نیمه با علامت، یک پرانتز می دهد
هر حرامی میشود با حکم و تفسیری حلال
آنزمان که حیله بر عمامه بارز می شود
هر چه میخواهی بکن، اما همیشه با وضو
در زمانِ مقتضی، اجحاف جایز می شود
دستِ چندین بیوه را، باید بگیرد با عبا
هر که باشد بر خدا و بر پیمبر معتقد
می شود غالب به انسان، کیدِ شیطانِ رجیم
گر نباشد عقدِ زنها با مسلمان منعقد
شیعه باید از برای بسترِ تولیدِ مثل
نطفه را با وِرد مخصوصی بپیچد در سفر
وعظِ ما از بابتِ میل و رضای ایزد است
ای مسلمان هر کجا که می روی، نانی ببر
نسخه یعنی تستِ هر دوشیزه از راهی صواب
لیکن از غفلت نماند، حمله ها کن لم یکن!
مستحب باشد مجاهد، هر کجا چاهی کَنَد
پشتِ هم، هر چاله را ویران کند از بیخ و بُن
چاله یعنی بعد از آنکه دختری نه ساله شد
ازدواجش میشود واجب، به فعلِ اضطرار
گر بماند باکره، دارد هزاران معصیت!
این هم از اعمال و از فتوای شیخِ نابکار
اعظم قارلقی
۱۳۹۸/۹/۳
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
انتقاد جایز و توهین نکوهیده است
شعر بهتر است خیال انگیز ، حکمت آمیز و مبین مشکلات جامعه باشد