جمعه ۲ آذر
راستی و دروغ شعری از مصطفی رضائی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ۱۶:۴۲ شماره ثبت ۷۸۹۶۴
بازدید : ۲۹۹ | نظرات : ۳
|
آخرین اشعار ناب مصطفی رضائی
|
کار جهان ما به دروغ است استوار
در این زمانه سخن از راستی میار
آدم که راست گفت، سزایش غل است و میخ
از کجرویست چرخ زمان جمله برقرار
حلاج بینوا به جز از راستی چه گفت؟
جایش به بند فتاد و به روی دار
هر کس که راست گفت ضررها مگر نکرد؟
مصداق، سود بردن کاذب به روزگار
می گو رییس سیه را سفید برف
میخوان قدش به عکس، صنوبر و یا چنار
از عقل او بگو و ز هوش و کرامتش
آوز خوش بدان چو کند قار قار و قار
اینگونه جات عزیز و به روی سر
از جیب دولتت بدهد لیره و دلار
برخیز مصطفا و ز ایمان و راستی
دوری گزین و در عملت راه نو بیار
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
پر معنی و زیبا بود